Paskutiniu metu vis garsiau diskutuojama apie koronaviruso poveikį verslui. Tiesa, ne tik iš neigiamos pusės, kadangi kai kurie verslai šiuo metu skaičiuoja augimą net keliais šimtais procentų.
Labiausiai kenčia paslaugos
Nors koronaviruso poveikis verslams yra labai įvairus ir net ta pati niša gali turėti labai skirtingus rezultatus priklausomai nuo verslininko įgūdžių ir baimės rizikuoti, visgi, viena labiausiai nukentėjusių sferų yra – paslaugų. Kokių? Tiek grožio, tiek maitinimo, tiek tokios specifinės kaip kad masažo, automobilių tvarkymo ir kitos.
Tuo tarpu neigiamas koronaviruso poveikis verslams, kurie veikia prekybos srityje nebuvo labai didelis. Tiksliau tie verslai, kurie prisitaikė prie situacijos – galėjo net pasiekti didžiausius pardavimus.
Elektroninė prekyba – jau seniai geras pasirinkimas
Susiklosčius situacijai vis daugiau žmonių pradėjo pirkti internetu, kadangi tai tapo vienintele arba bent jau patrauklesne galimybe gauti tai, ko reikia. Žinoma, vienu žingsniu toliau yra tie, kurie jau ne vienerius metus užsiima e. prekyba ir būtent joje telkia visas savo pajėgas. Tokiu atveju parduotuvės buvo pilnai paruoštos prekybai, neteko investuoti laiko tvarkymams, naujų sistemų diegimams.
Nors koronaviruso poveikis elektroninei prekybai ryškus, o elektroninės parduotuvės kuriamos labai greitai, tad net ir atsiradus poreikiui čia ir dabar pradėti e. prekybą yra įmanoma, visgi, pirmauja tie, kurie jau anksčiau sekė tendencijas ir kėlėsi į virtualią erdvę. Juk tikslinė rinkodara reikalauja laiko, tad tik jo skyrus sistemingai – galima pasiekti gerus rezultatus.
Kornaviruso poveikis rinkodarai
Taip pat pastebimas koronaviruso poveikis verslams, kurie veikia reklamos kūrimo srityje. Vis daugiau dėmesio skiriama ekologijai, sveikatai, žmonių sąmoningumui. Taip pat, verslams teko prisitaikyti prie žmonių poreikių, pasiūlyti jiems tai, ko reikia. Pavyzdžiui, prabanga kvepianti Chanel pradėjo gaminti rankų dezinfekavimo skystį, o reklamose akcentavo, kad sveikata – svarbiausia. Avia linijos, tuo tarpu, kurios iki viruso buvo laikomos atostogų priemone – pradėjo rūpintis žmonių grįžimų į gimtines ir net maisto eksportavimu į kitas šalis. Reklamose akcentuojama, kad svarbiausia – bendrystė, o ne tik malonumai. Galiausiai, vis daugiau dėmesio prekiniai vardai pradėjo skirti dėmesio vaikams, kurie dėl viruso turi daug laiko praleisti namuose. Reklamose dominuoja vaikai, kurie džiaugiasi pramogomis namuose, o tai yra batutai, elektrinės mašinos, dėlionės ir t.t.
Lietuvių pirkimo įpročiai
Pastebimas poreikis pirkti ir didesnes, brangiau kainuojančias prekes. Jeigu anksčiau dominavo drabužiai bei kosmetika, tai šiuo metu perkamos ir tokios prekes kaip kad automobilių detalės, sodo ir daržo reikmenys bei kiti. Tai reiškia, kad pakito požiūris į elektroninę prekybą, ji tapo kur kas patrauklesnė, galiausiai, atsirado didesnis pasitikėjimas.
Žinoma, tai nereiškia, kad verslas nieko nedarė, o klientai patys pas jį atėjo. Kai kurie pradėjo siūlyti nemokamą pristatymo galimybę paštomatu taip siekiant paskatinti pirkti iš jų, o ne konkurentų. Kiti garantavo, kad prekių grąžinimas bus labai paprastas ir greitas, tad skatino didesnį pasitikėjimą. Galiausiai, siūlomos akcijos, nuolaidos, kurios didino pardavimus net ir tokių prekių, kurios niekada nebuvo aukštumose.
Sužinokite kiek žmonių perka internetu: elektroninės prekybos statistika.
Kartą pabandžius – atsiranda pasitikėjimas
Džiaugiamasi, kad elektroninė prekyba yra nebe tik jaunų, tačiau ir vyresnių žmonių pasirinkimas. Vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių išmoksta pirkti internetu, juolab, pasitiki verslininkais, džiaugiasi gavę tai, ką ir užsakė. Tai ne tik pagalba Covid-19 akivaizdoje, tačiau ir ramiais laikais, kadangi vyresnio amžiaus asmenims sunkiau pasiekti didžiuosius prekybos centrus ir įsigyti reikalingas prekes.