išorinių nuorodų kūrimas
Tinklaraštis

Išorinis SEO: kaip teisingai kurti išorines nuorodas?

Liepos 14

SEO ir išorinės nuorodos: kaip teisingai kurti išorines nuorodas? 

Išorinis SEO (angl. off-site) šalia techninio ir vidinio SEO (angl. on-site) dažnai laikomas geriausiu būdu padidinti paieškos srautą į internetinę svetainę. Vienas svarbiausių išorinio optimizavimo darbų – nuorodų (angl. backlinks) kūrimas, kuris, siekiant apčiuopiamų rezultatų, turi būti atliekamas teisingai. 

Kas yra išorinių nuorodų kūrimas? 

Paprastai kalbant, nuorodų kūrimas – svetainių, kuriose skelbiamas panašus į jūsų svetainę turinys, paieška ir nuorodos talpinimas, kuris nukreipia į atitinkamą jūsų svetainės puslapį. Nuorodų kūrimas paprastai yra ilgas procesas, reikalaujantis laiko, kantrybės, motyvacijos, šiek tiek sėkmės ir biudžeto dalies. Svarbu, jog vien tik gerų išorinių nuorodų nepakaks – bendram rezultatui įtakos turi visi svetainės dedamieji, tad prieš pradėdami kurti išorinių nuorodų tinklą, įsitikinkite, jog jūsų svetainė:

  • Patogi vartotojui ir atitinka UX ir UI standartus – lengvai kraunasi ir yra patogi naršyti;
  • Nuolat atnaujinama, su nauju ir unikaliu turiniu, kuris suteikia vertę jūsų lankytojams;
  • Techniškai tvarkinga.

Kai turėsite stiprius elektroninės komercijos pagrindus, beliks tik išmokti nuorodų kūrimo paslapčių. Priešingu atveju visos jūsų nuorodų kūrimo pastangos bus bergždžios – švaistysite ne tik laiką, bet ir pinigus. 

Kodėl išorinės nuorodos svarbios jūsų verslui?

Stiprių ir patikimų nuorodų turėjimas yra pirmasis teigiamas signalas apie jūsų svetainę žmonėms ir paieškos sistemoms. „Google“ akimis, geros ir patikimos nuorodos veikia kaip kaip aukštos kokybės turinio įrodymas jūsų internetinėje svetainėje. Vadinasi, jeigu kas nors siūlo apsilankyti jūsų svetainėje, tai tikriausiai todėl, kad joje yra puikaus turinio, kuris suteikia pridėtinės vertės jos lankytojams. „Google“ įprastai siunčia daugiau srauto į svetaines, kuriomis pasitiki, o didesnis paieškos srautas reiškia daugiau lankytojų, daugiau konversijų ir, žinoma, daugiau pardavimų.

„Google“ nuorodos veikia kaip „balsai“, taigi kuo daugiau balsų (nuorodų) įgysite, tuo didesnė tikimybė, kad ir „Google“ jus pamėgs. Vis dėlto, nuorodų kiekis nėra vienintelis veiksnys, labai svarbi ir jų kokybė. Ne visos nuorodos yra vienodo stiprumo, pavyzdžiui, jei gausite nuorodą iš „Wikipedia“, ji bus daug galingesnė nei nuoroda iš visiškai naujos svetainės.

Kokios atgalinės nuorodos yra stiprios ir patikimos?
Norėdami kuo geriau suprasti išorinių nuorodų veikimą, įsivaizduokite, jog turite internetinę parduotubė, kuri prekiauja nišiniais kvepalais. 

1. Aktualumas

Idealu, jeigu svetainė, kurioje talpinsite nuorodą, būtų tokioje pačioje verslo nišoje kaip ir jūsų, vadinasi, susijusi su kvepalais, o dar geriau – nišiniais. Jūsų publikuojamas turinys ar bent jo dalis tai pat turi būti susijusi su kitos svetainės turiniu, pavyzdžiui: „Kas yra nišiniai kvepalai?“, „Kaip išsirinkti kvepalus“, „Kokie kvepalai geriausiai tinka moterims?“ ir pan. Žmonės, skaitydami kitos svetainės turinį, galbūt paspaus nuorodą, pateks į jūsų internetinę parduotuvę ir tuos kvepalus nusipirks. 

2. Domeno stiprumas
„Google“ nori matyti stiprias nuorodas iš gerai žinomų, aukštą autoritetą turinčių svetainių. Jei gausite nuorodą iš garsaus kvepalų gamintojo puslapio, ji turės didesnį svorį nei įgytumėte nuorodą iš nedidelės internetinės kvepalų parduotuvės. Kodėl? Pirmiausia, jog taip nuoroda taps labiau matoma ir dėl šios priežasties galimai atvesite daugiau srauto. Antra, jūsų svetainė bus laikoma patikima ir autoritetinga. Vienas populiarių SEO įrankių, su kuriuo galėsite patikrinti svetainės autoritetą yra Athrefs. 

3. Puslapio stiprumas

Būtų puiku, kad nuoroda būtų patalpinta populiariame svetainės puslapyje, kuris jau sulaukia paieškos srauto. Tai padės jums pasidalinti nuorodų galia, dar vadinama nuorodų sultimis (angl. link juice) iš kitos svetainės. Jei talpinate nuorodą aukšto autoriteto puslapyje, nepamirškite, kad ir turinys turi būti kokybiškas. 

4. Nuorodų pavadinimai
Nuorodų pavadinimai (angl. anchor) – tai paspaudžiamas tekstas su nuoroda, kurį lankytojai mato ir suvokia kaip nuorodos rezultatą. Labai svarbu tinkamai parinkti šiuos žodžius ir palyginti jį su konkurentais, nes tokiu būdu pamatysime, kokius žodžius jie naudoja, kad pasiektų aukštas vietas reitinge. Pavyzdžiui, jei jūsų tikslinio raktinio žodžio aukščiausioje pozicijoje esantis puslapis naudoja tik „prekės ženklo“ prierašo tekstą (angl. brand), šią strategiją turėtumėte pasirinkti ir jūs. Taip pat nepamirškite ir raktažodžių, URL ir kitų aktualių „anchor“ tekstų.

Nuorodų kūrimo patarimai pradedantiesiems

Nors iš pirmo žvilgsnio nuorodų kūrimas atrodo lengvas darbas, tačiau sėkmingiems rezultatams reikės įdėti pastangų. Taisyklių yra nemažai, tačiau viena pagrindinių – patalpinti nuorodas vienu metu, kadangi dalis jų gali ir neveikti.

Kurkite tinklaraštį

Jeigu jūsų svetainė dar neturi tinklaraščio – rekomenduojame jį sukurti. Tai atneš naudos ne tik nuorodų kūrimui, bet ir iš esmės visam svetainės SEO. Kai tik pradėsite kurti tinklaraščio įrašus, rašykite juos reguliariai. Jei nežinote, apie ką rašyti – užduokite sau šį klausimą: „Kodėl sukūriau šią svetainę?“ Sutelkite dėmesį į rašymą apie tai, ką išmanote geriausiai, susikoncentruokite į savo verslą ir pabandykite įsikūnyti į potencialaus pirkėjo kailį.

Keletas idėjų sėkmingam turiniui:

  1. Įrašai su skaičiais ir konkrečiais patarimais

Palyginkime 2 straipsnius „Kaip padidinti įmonės pardavimus“ ir „Kaip padidinti elektroninės parduotuvės pardavimus? 10 efektyvių strategijų“. Žmonės tiesiog mėgsta „skaičius“ ir sąrašus, kuriuose gali sužinoti ką nors naujo, tad tikriausiai rinksis antrą tekstą.

  1. Instrukcijos ir patarimai

Žmonės naršo ir ieško patarimų ir instrukcijų, kaip pasiekti tam tikrų verslo tikslų. Konkrečios instrukcijos turėtų būti parašytos su dar daugiau informacijos ir šaltinių nei paprasti tinklaraščio įrašai su skaičiais. Jei įrašą sukursite itin kokybiškai, žmonės, kuriems ši informacija naudinga, pasidalins juo savo socialiniuose tinkluose ar net internetinėje svetainėje. 

  1. Infografiniai įrašai

Infografika yra vienas iš vis labiau populiarėjančio turinio tipų. Kai kuriems vartotojams lengviau informaciją „skaityti“ vaizdiniu būdu, dėl to tinklaraščio įrašą papildykite paveikslėliais, iliustracijomis. Jeigu nepamiršite ir kokybiškų paveikslėlių pavadinimų (angl. alt text, alt tags), infografas atsivaizduos vaizdinėje „Google“ paieškoje ir galbūt kas nors juo pasidalins. Puikus nemokamas infografų kūrimo įrankis internete yra Canva.

  1. Tyrimais ir statistika paremti įrašai

Dalintis asmenine nuomone – gerai, tačiau jei pateiksite keletą vertingų skaičių ar faktų, kurie jūsų vartotojams gali būti naudingi ir įdomūs, gali būti, jog šia informacija skaitytojai norės pasidalinti su kitais ir jums „uždirbs“ daugiau atgalinių nuorodų. Patarimas: nurodykite šaltinius, kurių duomenis naudojote ir informuokite juos apie savo tyrimą. Yra didelė tikimybė, kad jie įdės nuorodą į jūsų turinį iš savo svetainės.

  1. Patirtis ir realios istorijos

Jeigu turite nemažai klientų ir sėkmingai pagerinote jų rezultatus – puiku, pasidalinkite jais su visais. Žmonės mėgsta skaityti sėkmės istorijas, nes nori tokių pačių rezultatų ir savo internetinėje svetainėje. Nepamirškite rezultatų pateikti ir vizualiai. Žmonės šia informacija dalinsis socialiniuose tinkluose, mainais suteikdami daugiau galimybių užsidirbti atgalinių nuorodų. 

Patarimas. Jeigu savo tinklaraštyje turinio dar neturite, nuorodų netalpinkite – padarysite daugiau žalos nei naudos. 

Prašykite atgalinių nuorodos

Jeigu vystote verslą ar esate rinkodaros specialistas, tikriausiai domitės aktualiomis tendencijomis. Taip naršydami tikrai galite surasti patikimų svetainių su itin geru turiniu. Paprasčiausias būdas įgyti nuorodų – su jais susisiekti ir paprašyti apsikeisti nuorodomis. Papasakokite, kad jums įdomus tam tikras įrašas, kad taip pat rašėte turinį, tačiau su papildoma informacija, kuri nėra paminėta įraše, ir kad manote, kad šio tinklaraščio įrašas skaitytojams būtų naudingas.

Patarimas. Jeigu kas nors paprašė patalpinti nuorodą jūsų svetainėje, būtinai įvertinkite kitos svetainės ir domeno autoritetą.

Bendraukite

Kurkite santykius, prisijunkite prie bendruomenių, grupių, kuriose kalbama apie jūsų verslo šaką ar nišą. Bendradarbiaukite su kitais tos bendruomenės nariais, dalinkitės turiniu iš kitų svetainių, retkarčiais pasidalinkite ir savo turiniu. Jei aktyviai dalyvausite bendruomenės veikloje, įgysite autoritetą ir kiti nariai dalinsis jūsų turiniu net jo neskaitę. 

Patarimas. Bendravimas ir ryšių kūrimas naudingas ne tik nuorodų kūrime – užmegsite ryšį su įdomiais žmonėmis, iš kurių pasisemsite naujų įžvalgų ar idėjų.

Siųskite naujienlaiškius

Iš pradžių šiek tiek sunku suprasti, kaip paprastas el. laiškas gali padidinti nuorodų skaičių į jūsų svetainę, tačiau laikykite tai vartotojo kelione, kurią sudaro daugybė žingsnių ir kuri galiausiai atveda prie atgalinės nuorodos. Pirmiausia, siųsdami naujienlaiškį, padidinsite savo žinomumą ir priminsite vartotojui apie savo verslą. Pateikę kokybišką turinį, atsiranda tikimybė, jog vartotojas tuo turiniu pasidalins. Turint pakankamai pasidalinimų, tikėtina, įgysite ir atgalinių nuorodų.

Patarimas. Geriausias būdas paskatinti naujienlaiškių prenumeratą – pabandyti paversti geriausius tinklaraščio įrašus į atsisiunčiamas el. knygas. Jei kas nors sumano įrašą atsisiųsti – pirmiausia paprašykite el. pašto. 

Pateikite eksperto nuomonę

Galbūt esate tam tikros srities ekspertas? Susiraskite panašias svetaines, tinklaraščius, kuriuose rašoma apie jūsų žinomą sritį, tada susisiekite su jais ir paklauskite, galbūt jie nori pasidalinti jūsų patirtimi ar atsiliepimu tam tikra tema. Jei taip, jie įterps jūsų „citatą“ su atgaline nuoroda į jūsų svetainę.

Patarimas. Partneriai tikriausiai patikrins jūsų svetainę, „LinkedIn“ ir „Facebook“ profilius, tad būkite aktyvūs socialinių tinklų dalyviai. 

Jei kas nors pamini jus savo svetainėje

Tai patikrinti labai paprasta. Įveskite į „Google“ savo įmonės pavadinimą ir pastebėję, jog kas nors apie jūsų įmonę atsiliepė teigiamai, bet neįdėjo nuorodos – susisiekite su jais ir paprašykite.

Patarimas. Įsidiekite „Google“ įspėjimą (angl. Google alert), kad kur nors internete paminėjus jūsų įmonės pavadinimą, gautumėte pranešimą el. paštu. 

In-House nuorodų kūrimas ir nuorodų kūrimo paslaugos

Jeigu patiems nuorodas kurti atrodo per sunku, apsvarstykite kitus galimus nuorodų kūrimo būdus. Tai – „In-House“ nuorodų kūrimas ir partnerių nuorodų kūrimo paslaugos.

InHouse nuorodų kūrimas

Šiuo atveju išorines nuorodas kuriate jūs patys ar jūsų įmonės darbuotojai. Skirtingai nuo to, ką galvoja dauguma žmonių, toks nuorodų kūrimas nėra pigiausias ir geriausias sprendimas, nebent turite pasisamdę specialistą. Labai dažnai nuorodų kūrimas dedikuojamas visų galų meistrui – rinkodaros specialistui, kuris gali neturėti tiek kompetencijų ir darbą atlikti ne iki galo kokybiškai. Žinoma, šis pasirinkimas turi ir pranašumą, vienas jų – visiška proceso kontrolė. 

Nuorodų kūrimo paslaugos

Jeigu manote, kad „In-House“ nuorodų kūrimas nėra tinkamas sprendimas jūsų verslui, visada galite tai perduoti ekspertams. Dažnai iškyla klausimas, kaip išsirinkti patikimus partnerius? 

  • Venkite itin pigių paslaugų. Kokybiškos ir stiprios nuorodos kainuoja, todėl pigios kainos dažniausiai nėra geras ženklas.
  • Venkite įmonių, kurios pateikia svetainių sąrašus – „nuorodų baseinus“. Jei nuorodų sąrašus matote jūs, tai mato ir „Google“. Tokiu atveju galite būti įtraukti į juodąjį „black SEO“ įmonių sąrašą.
  • Venkite paslaugų tiekėjų, kurios siūlo nuorodas iš žemo autoriteto svetainių ir kuriose nėra paieškos srauto. Tokiu atveju nuoroda turės daug mažesnę vertę.


Kiekvienas verslas, siekiantis, kad jų el. parduotuvės prekės, tinklaraščio įrašai ir kita aktuali informacija būtų gerai reitinguojama, nuorodų kūrimą turi suprasti kaip vieną svarbiausių SEO strategijos dalių. Galingas atgalinės nuorodos suteiks pridėtinės vertės jūsų puslapiams, kurs svetainės autoritetą ir taip padidina vartotojų srautą bei pardavimus. 

Susisiekite

Parašykite mums ir susisieksime su Jumis per 24 valandas

Susisiekti