Socialiniai tinklai: iš kur kyla populiarumas?

Daugeliui žmonių socialiniai tinklai yra kasdienybės dalis. Tai – puikus būdas pramogauti, bendrauti, skleisti tam tikrą informaciją, galiausiai – raštu arba video pagalba išsakyti savo mintis. Skirtingos socialinės medijos skiriasi savo populiarumu, funkcijomis bei formatu. Tačiau turbūt visi sutiktų, kad šiuolaikinis žmogus be medijų – kaip be rankų. Natūralu, kad įvertinę šį privalumą medijomis aktyviai naudojasi verslininkai, kurie ieško prieinamesnių reklamos kanalų.

„Ne viskas auksas, kas auksu žiba…“

Socialinės medijos labai skirtingos. Lietuvoje populiariausias socialinis tinklas Facebook visame pasaulyje vienija beveik 1,5 mlrd. vartotojų. Twitter – dar vienas populiarus socialinis tinkas, kuris, tiesa, Lietuvoje sunkiai prigyja. Jį lenkia ir antroje vietoje mūsų šalyje atsiduria Instagram, kuris dažniausiai siejamas su influencinimu.

Lietuvoje bandyta įtvirtinti socialinį tinklą Tvistas, kuris vos tik žengęs pirmuosius savo žingsnius jau buvo išjuoktas dėl prasto ir nepatogaus valdymo, neskoningo dizaino ir paprasčiausiai… bevertiškumo. Akivaizdu, kad vieni tinklai labai puikiai įsišaknija ir kažkodėl tampa ypač patrauklia bendravimo forma, kai tuo tarpu kiti yra nereikalingi ir kad ir kiek į juos yra investuojama – jie vis tiek nelankomi. Taigi, svarbu išskirti, kad socialiniai tinklai nėra vienodai populiarūs. Gera medija turi patenkinti vartotojo poreikius, o dažnai atsiradus geram pavyzdžiui kopijos paprasčiausiai nebereikia.

Kodėl socialiniai tinklai tokie patogūs?

Šiais laikais pasaulis labai skuba, tad norint prisitaikyti ir prie darbo rinkos, ir net prie laisvalaikio – būtina naudotis internetu. Ar tikrai būtina? Taip, kadangi jis padeda sutaupyti labai daug laiko ir tikslingai gauti informaciją, kuri padeda tapti visuomenės dalimi. Ne veltui P. Bourdieu yra sakęs, kad šiais laikais turtingas turi ne pinigus, tačiau žinias, o bent jau didžiąją jų dalį galime gauti internete. Užtenka suvesti kelis raktinius žodžius paieškos sistemoje ir sužinosite ko reikia. Štai todėl taip greitai iškilo socialiniai tinklai. Jie taip pat veikia „momento“ principu. Nors juokaujama, kad laiko taupymo tikslais sukurtos socialinės paskyros tą laiką iš mūsų vagia, visgi, tikslingai jas naudojant tikrai galima efektyviai gauti visą reikalingą informaciją sekundės greičiu.

Socialinių tinklų savybės

Rinkodara pasitelkė socialinius tinklus pardavimams ir tai buvo vienas svarbiausių galimybių plėtimo būdų. Patys socialiniai tinklai yra prieinami visiems, kurie nori jais naudotis. Sakysite, namuose neturite kompiuterio? Bibliotekos laukia Jūsų, tad visi norintys išmokti turi tokią galimybę. Juolab, šiais laikais net organizuojami kompiuterinio raštingumo kursai, kurie padeda susidraugauti su kompiuteriais ir socialiniais tinklais.

Tuo pačiu socialiniai tinklai padeda tarsi pasislėpti, tačiau visiškai nenuasmenina žmogaus. Nors šiais laikais dažnai akcentuojama socialinių tinklų problematika ir hiperrealybė, visgi, saikingas medijų naudojimas gali padėti skleisti tam tikrą, pavyzdžiui, konkrečiam žmogui aktualią informaciją. Ne veltui medijose populiarūs tinklaraščiai bei nišiniai puslapiai. Žinoma, vertinama ir patogi komunikacija. Tiek su artimais žmonėmis, tiek su verslininkais.

Marketingas socialinius tinklus išnaudoja įvairiapusiškai. Tiesa, reikia žinoti galimus kelius ir pasirinkti tą, kuris padės pasiekti našiausius rezultatus. Svarbiausia – išnaudoti visas galimybes ir nebijoti priimti drąsų sprendimą!

Leave a Comment