Tinklaraštis

Prekių grąžinimo politika. Kaip tai gali būti naudinga ne tik pirkėjams, bet ir pardavėjams?

Birželio 11

Prekių grąžinimo politika tik iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti labai verslininkams nepalankus sandoris. Pasižiūrėjus iš kitos pozicijos – tai galimybė sukurti teigiamą reputaciją apie savo veiklą, o tokia reklama – visada naudinga.

Prekių grąžinimo politika – nėra pasirinkimas. Pagal LR įstatymus kiekvienas pirkėjas turi galimybę per 14 d.d. grąžinti tai, ką pirko. Ir šiuo atveju jokio skirtumo – ar pirkta buvo iš fizinių prekybos vietų, ar internetinių parduotuvių.

Kodėl klientai grąžina prekes?

Prekių grąžinimas aktualus beveik kiekviename sektoriuje. Ir jokio skirtumo, ar vykdoma tik drabužių, ar sudėtingų mechanizmų prekyba. O grąžinimo priežastys taip pat gali būti labai įvairios. Pavyzdžiui, kai prekės gautos vėliau nei buvo žadėta, tokiu atveju, kai spalva neatitinka, kitos charakteristikos ne tokios, kokios buvo nurodytos arba kokių buvo tikimasi.

Visgi, įsidiegus tinkamą prekių grąžinimo politiką – viskas labai aišku ir paprasta, juolab, patogu ne tik pirkėjams, tačiau taip pat ir verslininkams. Svarbiausia pasiruošti, kad visada atsiras žmonių, kurie norės grąžinti. Deja, kad ir kokios geros kokybės prekės yra siūlomos – kai kam jos vis tiek gali netikti.

Grąžinti – nemalonu, tačiau reikia

Kad ir kaip norisi uždirbti kuo daugiau ir tikėtis, kad pavyks išvengti prekių grąžinimo poreikių, tačiau tiesa tokia, kad anksčiau arba vėliau su šia nemalonia patirtimi prekybos sferoje dirbantiems verslininkams vis tiek tenka susidurti. Svarbiausia, kad atsiradus tokiam poreikiui būtų tinkamai sureaguota į situaciją ir tuo pačiu sutvarkyti visi etapai tinkamai.

Labai svarbu, kad grąžinimas būtų sklandus, kadangi pasipiktinę pirkėjai gali skleisti negatyvią informaciją apie Jūsų verslą tik dėl to, kad nesutikote arba labai ilgai ginčijotės dėl grąžinimo. Pagalvokite – kiek kainuoja prekės grąžinimas ir kiek Jums kainuotų neigiami komentarai socialiniuose tinklalapiuose. Suprantama, kad prekės grąžinimas, palyginus smulkmena, tačiau dažniausiai tai suvokiama tada, kai pasipiktinę žmonės komentuoja apie netinkamą grąžinimo politiką ir tuo pačiu ilgas derybas, kurios galiausiai dažniausiai vis tiek baigiasi kliento naudai.

Žinoma, kad grąžinimas būtų kuo paprastesnis – reikia apgalvoti mainų sprendimą, kuris leistų abiems pusėms nukentėti kuo mažiau.

Orientuokitės į kliento lūkesčius

Prekių grąžinimo politika privalo būti orientuota į klientus. Žinoma, tai nereiškia, kad verslas liks nuskriaustas, tačiau kiekvienas klientas turėtų būti prioritetas. Atsiminkite, kad galbūt grąžinus pinigus už prekes sulauksite pagyrų. Tuo pačiu tolimesnė Jūsų verslo vardo sklaida bus kaip kad patikimos įmonės, kuri vertina savo klientus ir siūlo jiems geriausius pasiūlymus.

Kadangi daugelis klientų dar prieš pirkdami tam tikrose prekybos vietose dažniausiai tikrina grąžinimo sąlygas – kuo jos yra palankesnės – tuo didesnė tikimybė, kad pas Jus ir bus pirkta. Juk didelė tikimybė, kad klientas net nebus suinteresuotas prekių grąžinti, tačiau tai, kad grąžinimo politika yra jo pusėje, tikėtina, kad paskatins jį pirkti.

Štai todėl savo internetinėje prekybos vietoje labai svarbu ne tik išsamiai aprašyti dėl grąžinimo politikos, tačiau taip pat ir sukurti ją tokią, kad klientui viskas būtų aišku, kad pirkdamas jis būtų drąsus, kad bet kuriuo atveju netinkama prekė galės būti grąžinama.

Įsidiekite grąžinimo užklausas

Pats paprasčiausias būdas suteikti klientams greitai su Jumis susisiekti ir tuo pačiu aptarti smulkmenas dėl grąžinimo – specialaus pokalbio lango kūrimas. Taip pat galima palikti užklausos formą, kuri skirta būtent tokiais atvejais, kai klientai liko nepatenkinti tuo, ką gavo. Tokiu atveju pildymas bus labai paprastas ir konkretus, tačiau dažniausiai džiugins žinojimu, kad jeigu kada nors tokios galimybės prireiktų – ji paprasčiausiai egzistuotų.

Taip pat formoje klientui reikia suteikti galimybę pačiam nuspręsti – ar jam labiausiai tinkamas mainų variantas ar pinigų atgavimo. Mainai yra pasiteisinęs būdas gauti labiau tinkamą prekę, kuri, pavyzdžiui, labiau tinka savo dydžiu, spalvomis bei kitomis charakteristikomis.

Žinoma, verslininkas visada norėtų prekę pakeisti, tai jam yra prioritetas, tad reikia sukurti patrauklią užklausos pildymo formą, kurioje klientas galėtų detalizuoti – kodėl prekė jam netiko ir kokios korekcijos reikalingos. Tokiu atveju verslininkas jas įvertinęs – galės ir pateikti.

Prekių grąžinimo politika: svarbiausi punktai

Prekių grąžinimo politikos aprašą geriausia palikti specialistui, kuris ne kartą yra atlikęs šį darbą. Tokiu atveju galėsite būti ramus, kad viskas bus atliekama tinkamai. Taip visi svarbiausi punktai, kurie gali būti aktualūs klientui ir tuo pačiu būtini verslininkui – bus aptarti.

  • Reikia tiksliai nurodyti – kokios prekės gali būti grąžinamos.
  • Taip pat įvardyti – kokio tipo prekės gali būti keičiamos.
  • Detalizuoti – kokio tipo prekės negali būti grąžinamos.
  • Taip pat – kokiomis sąlygomis ir kokiais atvejais prekes galima grąžinti.
  • Kokios vertės prekės grąžinamos.
  • Ar galima atgauti pinigų kuponą ir grąžintas prekes?
  • Ir kiti svarbūs niuansai.

Kuo daugiau detalių smulkmenų bus aptarta – tuo kiekviena pusė bus labiau apsaugota. Taip, retas klientas skaito tas smulkmenas, tačiau čia jau yra ne verslininkų kaltė. Jo darbas yra pateikti info, o kiekvienas klientas dar prieš pirkdamas turi susipažinti su šio tipo informacija. Patikėkite, tokia smulkmena, kaip grąžinimo galimybė – gali labai pagerinti Jūsų verslo vardą ir net tuo pačiu padidinti pardavimus.

Susisiekite

Aptarsime kaip mūsų komanda gali jums padėti

Susisiekti