Kas vienija stiliaus ikoną Agnę, kasdienybės kritiką Vaitulionį ir Stonkų šeimyną? Kartais – siurblys, kartais – skanus pyragėlis, o kartais – soliariumas, kuris, pasak pačių įžymybių, ne tik padeda įdegti, tačiau tuo pačiu išvengti neigiamo soliariumo poveikio sveikatai, atrodyti puikiai ilgesnį laiką. Kodėl visi šie žmonės reklamuoja tuos pačius dalykus? Ar tikrai taip pasiseka, kad visus juos domina tas pats „brandas“?
Ne visai. Šie žmonės – influenceriai ir mes dažnai pasitikime jų nuomonę net nepagalvoję, kad galbūt jų naudojamos prekės yra reklamuojamos. O galbūt tai suprantame, tačiau pasitikėti savo sektino asmens patarimais – paprasčiausiai maloniau?
Kada influencinimas veikia?
Influencerių marketingas – inovacija ir nors nemaža dalis visuomenės puikiai supranta, kad socialiniuose tinkluose konkrečias prekes siūlantys asmenys uždirba iš reklamos, visgi, naudojasi jų patarimais. Juolab, labai dažnai kartu su pagyromis konkrečiai prekei siūloma ją laimėti, o tai dar labiau padidina susidomėjimą. Tiesa, pats influencinimas nėra toks paprastas dalykas, kaip dažnas galvoja. Problema, kai šį procesą supaprastina ne tik visuomenė, tačiau ir marketingo profesionalai, kurie dažnai orientuojasi į smulkius, nedaug sekėjų turinčius žmones ir taip stengiasi sutaupyti. Juolab, siūlo „vienadienes“ reklamas, taigi, prekės ženklas konkretaus žmogaus socialinėje erdvėje neturi tęstinumo ir tai dažnai sukelia visuomenės nepasitikėjimą.
Nuomonės lyderiai – tai ne tik „kanalas“ per kurį yra skleidžiama žinutė. Konkretaus žmogaus socialinis tinklas – kūrybos erdvė, kurioje turi pasireikšti ne tik marketingo specialistai, tačiau ir patys influenceriai. Nesena patirtis – du žinomi žmonės reklamavo tą pačią paslaugą ir buvo visuomenės „prigauti“. Vienas – atsiprašė, kitas kartojo, kad tai – jo nuomonė, o ne influencinimas. Akivaizdu, kad buvo pasirinkti influenceriai, kurie neatitiko siūlomos paslaugos, galbūt jų tikslinei auditorijai tai nebuvo aktualu, galiausiai, per mažas pačio influencerio indėlis atsisuka atgal prieš žymų žmogų. O tokios klaidos kenksmingos ne tik marketingo specialistams, tačiau ir pačiai įžymybei, kuri gali prarasti savo „statusą“, ateityje nebekelti pasitikėjimo.
Kaip pasirinkti tinkamą influencerį?
Marketingas – kruopštumo bei detalumo reikalaujanti sritis, tad nenuostabu, kad net ir influencerio pasirinkimas gali būti kur kas sudėtingesnis darbas. Kaip jau minėjome, netinkama įžymybė gali net sugadinti reklamos kampaniją, tad būtinas įvairiapusis vertinimas.
Kol vienu atveju yra pasirenkamos didelės žvaigždės (Lietuvoje, šiuo atveju, tai būtų žinomi žmonės, kurie turi 100 tūkst. sekėjų), kitu atveju galima naudotis micro-influencerių paslaugomis (tokie žmonės savo socialiniuose tinkluose turi 5000 – 10000 sekėjų). Suprantama, kad pastarieji savo paslaugas siūlo labai pigiai, kadangi jų tikslas dažniausiai nėra uždirbti. Sakykime, žmogus savo malonumui gamina maistą ir kelia nuotraukas į savo Instagram paskyrą. Su juo gali susisiekti tam tikro maisto produkto atstovas arba tas, kuris siūlo modernias lėkštes ir panašiai. Tokiu atveju Instagram paskyros kūrėjas greta naujos nuotraukos trumpai pamini, kad naudojosi tam tikro prekės ženklo dubenėliais. Viskas paprasta ir tai puikus būdas sutaupyti!
Visgi.
Jau geriau vienas daug sekėjų turintis asmuo nei daug tokių, kurie turi po kelis tūkstančius sekėjų. Aišku, tokiu atveju, kai pati įžymybė tinka pagal tai, kokią prekę arba paslaugą reikia reklamuoti. Kai kuriais atvejais geriausia rinktis nišinius puslapius arba įžymybes net ir tada, kai jų neseka labai daug žmonių.
Akivaizdu, kad susirasti tinkamiausią influencerį nėra labai paprasta. Tikrai netinka visi, kurie žinomi. Juk nemaža dalis sekėjų gali stebėti konkretaus žmogaus socialinius tinklus iš pykčio, net ir tokiu atveju, kai nemėgsta. Tokiu atveju sekėjas tikrai nepirks įžymybės siūlomos prekės arba paslaugos. Tuomet ir investicijos prarandamos.
Kaip pamatuoti naudą?
Rinkodara – nuolatos kintanti sfera, tad suprantama, jog kartais įvertinti pasirinktos reklamos kampanijos suteikiamą naudą gali būti gana sudėtinga. Pamatuoti kiek influenceriai atnešė naudos taip pat labai sunku, kadangi sekėjų skaičius neparodo, kad visi bus susidomėję. Juolab, dalyvavimas Facebook žaidimuose taip pat po truputį vis labiausiai praranda savo vertę. Žmonės, kurie naudojasi tam tikromis paslaugomis – net nežaidžia. Aktyviausieji yra tie, kurie gali būti vadinami „žaidimų asais“. Jie dalinasi viskuo ką pamato ir to rezultatas – jokios naudos marketingo specialistams, kadangi tas žmogus, kuris aktyviai žaidžia, dažnai net nesiruošia išlikti tam tikros prekės arba paslaugos ištikimu klientu. Taigi, marketingo specialisto tikslas – pabandyti pasiekti maksimalią naudą surandant tokį influencerį, kurio sekėjai geriausiai atitiktų reklamos poreikius.
Nebijokite priimti drąsių sprendimų. Vienas mažas ryžtingas žingsnis ilgame kelyje gali būti puiki atsvara sėkmingai tolimesnei reklamai.