Elektroninė komercija: raktažodžių paieškos patarimai pradedantiesiems

SEO – vienas svarbiausių elektroninės komercijos etapų, kuris gali užtikrinti Jūsų matomumą Google paieškos sistemoje. SEO skirtas pozicijų gerinimui Google sistemoje, tačiau pagrindinis jo principas – raktinių žodžių pasirinkimas, tinka ir kitose elektrinės komercijos sferose. Juk konkrečios prekės arba paslaugos mes ieškome ne tik Google paieškos sistemoje, tačiau pagal tam tikras grotažymes naršome Instagram, o pagal tam tikrus raktinius žodžius reikiamos paslaugos ieškome Facebook platformoje.

Elektroninė komercija ir jos priimami sprendimai yra valdomi raktinių žodžių, tad vienas žodis gali parduoti, lygiai taip pat kaip ir vienas netinkamas žodis gali trukdyti klientams Jus rasti. Taigi, koks yra Jūsų žodis?

Raktinių žodžių svarba

Akivaizdu,  kad tinkamo raktinio žodžio pasirinkimas yra labai svarbus niuansas, kuris gali padėti tapti geriau matomu. Blogas sprendimas rasti savo raktinį žodį tik apgalvojus verslo idėją, kadangi egzistuoja labai daug įvairiausių įrankių, kurie pagal Jūsų internetinio puslapio turinį pasiūlys tinkamiausius raktinius žodžius. Taip! Ne vieną žodį, tačiau žodžius, kadangi jų komplektas garantuoja geresnius rezultatus elektroninės komercijos sferoje.

Pirmiausia svarbu rasti Jūsų verslą geriausiai reprezentuojantį žodį, kadangi netinkamas nuves pas konkurentus, juolab, pas tuos, kurie visiškai nesiūlo naršytojui aktualios paslaugos. Lygiai taip pat negalima apgaudinėti savo klientų ir bandyti žmones pritraukti į savo puslapį su populiariais raktiniai žodžiais, kurie visiškai nereprezentuoja to turinio, kurį Jūs pateikiate. Pavyzdžiui, pasirinkus populiarų raktinį junginį „drabužiai internetu“ ir vedant juo į Jūsų puslapį, kuriame siūlote valymo paslaugas. Google mėgsta sąžiningus žaidėjus ir norint pasiekti geresnes pozicijas – turėsite sąžiningai žaisti.

Kiekvieno internetinį puslapį turinčio ar elektronine komercija užsiimančio asmens tikslas yra patekti į pačias pirmas Google pozicijas. Ne tik į pirmą puslapį, kaip dažnai teigiama, tačiau į pačias pirmas pozicijas, kadangi statistika išduoda, jog pirmos dešimt pozicijų sulaukia didžiausio lankytojų srauto, kuris siekia net iki 90 % naršytojų.

Akivaizdu, kad tinkami raktiniai žodžiai gali našiai pagerinti Jūsų puslapio pozicijas ir padėti pasiekti geresnius rezultatus paieškos sistemoje. O kuo internetinis puslapis yra labiau lankomas, tuo elektroninė komercija gali parodyti geresnius rezultatus.

Supraskime raktinius žodžius

Prieš pradėdami analizuoti savo internetinį puslapį ir bandydami surasti tuos raktinius žodžius, kurie geriausiai reprezentuoja Jūsų svetainę – nurodysime kelis terminus. Su jais susipažinus kur kas paprasčiau pavyks atlikti tyrimą ir gauti našius rezultatus.

Raktažodžiai. Tai žodis arba žodžių junginys, kuris geriausiai apibūdina internetinės svetainės turinį. Raktinis žodis gali būti pavadinamas nuoroda, kuri padeda paieškos sistemoms pasiūlyti tikslesnį rezultatą naršytojui. Kuo raktiniai žodžiai tikslesni – tuo geresnes pozicijas užimsite ir tuo naršytojai liks  labiau patenkinti rezultatais.

Raktinių žodžių junginiai. Anglų kalboje skamba kaip sąvoka Longtail. Taigi, šiuo atveju pasirenkamas ne vienas raktinis žodis, tačiau visas raktinių žodžių junginys. Kol vieni ieško paslaugos „dantų gydymas“, tuo tarpu kiti į paieškos sistemą gali vesti „nemokamas dantų gydymas Kaune“. Kuo tikslesnis Jūsų Longtail – tuo didesnė tikimybė, kad naršytojas ras būtent Jus. Taigi elektroninė komercija ir jos rezultatai priklauso ne tik nuo trumpų raktažodžių, bet ir tikslesnių jų junginių.

Raktažodžių reitingas. Paieškos apimtis arba raktinių žodžių reitingas nurodo, kiek pagal Jūsų apsibrėžtą raktinį žodį buvo atliekama užklausų per mėnesį. Taip galima matyti, ar esate paklausus ir nuspręsti, ar Jūsų pasirinktas raktinis žodis nėra per daug sudėtingas. Kodėl jis netinkamas naršytojams? Juk įvertinus paieškas galima matyti, kad Jūsų internetinėje svetainėje vieni raktiniai žodžiai yra paklausesni nei kiti. Tokiu atveju svarbu pakreipti paieškas tinkama linkme.

Konkurencija. Šiuo atveju konkurencija ne su tais, kurių internetiniai puslapiai labai panašūs į Jūsų, tačiau konkurencija tarp savų žodžių, kurie turi būti reitinguojami taip ieškant Jums labiausiai tinkamo. Visi tikisi, kad pagrindiniai jų pasirinkti raktiniai žodžiai padės pasiekti našesnius rezultatus, tačiau dažnai tokios idėjos ir lieka idėjomis. Reikia lyginti ir kartais net pagal sezoną keisti raktinius žodžius, kad būtumėte geriau randamas ir labiau matomas.

Minčių lietus – geriausia paieškų pradžia

Kaip ir visa elektroninė komercija, taip ir raktinių žodžių sąrašo sudarymo darbai reikalauja sistemingumo. Pats pirmasis žingsnis – minčių lietus, kuris padės per daug negalvojant ir per daug nesispecializuojant susirasti tokius žodžius, kurie, atrodo, turėtų geriausiai reprezentuoti Jūsų verslą. Paprasčiausiai paimkite rašiklį į rankas ir per daug negalvodami surašykite raktinius žodžius, kurie geriausiai reprezentuoja Jūsų puslapio turinį. Maksimalus junginys turėtų susidaryti iš dviejų žodžių. Longtail raktiniai žodžiai bus apgalvojami vėliau.

Dažniausiai labai lengvai į galvą ateina keli pagrindiniai žodžiai ir čia sustojama. Tačiau galvokite toliau ir tęskite kuo didesnį sąrašą. Kuo jis ilgesnis – tuo Jūsų pirmieji žinginiai bus tvirtesni, juk, kaip ir minėjome, elektroninė komercija yra valdoma raktažodžių. Visada naudinga apklausti ir artimuosius, kurie taip pat per daug nemąstydami gali padaryti puikią paruoštukę, kuri leis vėliau susidaryti ir profesionalų raktinių žodžių sąrašą.

Jeigu paieškos kiek apsunko – tokiu atveju į pagalbą pasikvieskite „Google“ paieškos sistemą. Tiesiog veskite savo sugalvotą raktinį žodį ir žiūrėkite, kokius junginius sistema Jums pasiūlys.

Nepamirškite, kad greta žodžių visada naudinga paminėti linksnius, kadangi jie sukonkretina paieškas: kas, kur, kodėl…

Raktinių žodžių tyrimai su Google planavimo priemone

Kai jau turite savo sąrašą – laikas imtis profesionalių priemonių, kurios gali padėti pagerinti jį ir tuo pačiu patikslinti tam tikrus raktinius žodžius. Tam Jums padės profesionalūs Google įrankiai. Žinoma, galima rasti labai daug įvairiausių programų, kurios siūlo raktinių žodžių tyrimo metodikas. Nuo mokamų iki nemokamų, tačiau daugelis tikina, kad Google raktinių žodžių planavimo įrankis ir elektroninė komercija yra geriausias ir paprasčiausias derinys. Su šio įrankio pagalba galite matyti populiarumą, kismą, konkurenciją bei junginius, kurie išplės Jūsų raktinius žodžius.

Trumpai aprašysime, kaip naudotis šiuo įrankiu, kuris gali padėti atlikti raktinių žodžių analizę.

  • Pirmiausia Jums reikia susikurti Google AdWords paskyrą. Tai yra nemokama ir registracija labai greita.
  • Prisijungus prie savo paskyros meniu viršuje pasirinkite punktą „įrankiai“, o tada – „raktinių žodžių planavimo priemonė“.
  • Toliau – „ieškoti naujų raktinių žodžių“.
  • Sekančio žingsnio metu suveskite raktinius žodžius, kuriuos jau anksčiau apgalvojote. Vieną žodį nuo kito atskirkite kableliais.
  • Patikrinkite, ar tinkamai apibrėžti kriterijai, kurie atitinka Jūsų internetinio puslapio pozicijas: pavyzdžiui, paieška pagal amžių arba gyvenamąją vietą.
  • Toliau pasirinkite punktą „rodyti idėjas, kurios yra susijusios su mano nurodytais raktiniai žodžiais“.
  • Gautas rezultatas labai paprastai analizuojamas. Pirmame stulpelyje – Jūsų raktinis žodis ir susiję raktiniai žodžiai, kuriuos naudinga vartoti. Antrame stulpelyje – raktiniai žodžiai, kurie kiekvieną mėnesį sulaukia paieškų. Taip pat nurodyta – kiek tų paieškų jiems pavyksta sulaukti. Pagal tai galima spręsti ir apie raktinio žodžio populiarumą ir konkurencingumą.
  • Toliau peržiūrėkite, kurie raktiniai žodžiai reikalauja didelio konkurencingumo ir kurie – mažo.
  • Su gauta informacija laikas „žaisti“. Paprasčiausiai pagal pasiūlymus galima susidaryti sąrašą, kuris geriausiai atitinka Jūsų puslapio turinį ir tuo pačiu bus našiausias, leis pagerinti Jūsų verslo pozicijas.

Gautas sąrašas yra labai puiki paruoštukė, kuris leis pagerinti Jūsų puslapio pozicijas Google paieškos sistemoje. Šis procesas turi būti atliekama reguliariai, kadangi elektroninė komercija smarkiai plečiasi, o augant internetinių puslapių skaičiui bei verslininkų pasiūlymams – tuo pačiu kinta ir populiariausi raktiniai žodžiai. Juolab, galbūt Jūsų verslas taip pat plėsis?

Patikrinkite sąrašą

Ne veltui sakoma, kad pirmiausia reikia devynis kartus matuoti, o tik dešimtą kirpti. Elektroninė komercija ir raktinių  žodžių analizė reikalauja to paties, kadangi tik patikrinus kelis kartus galima pamatyti, ar nepalikote to, ko nereikia. Dar kartą peržiūrėkite savo sąrašą ir patikinkite, ar nepalikote tokių raktinių žodžių, kurie galbūt ne taip tiksliai apibūdina Jūsų puslapio turinį ir galbūt konkretaus žodžio naudoti neverta.

Tiesa, nereikia tikėtis, kad pradėjus koreguoti internetinio puslapio turinį pavyks per labai trumpą laiką pamatyti ypač našius rezultatus. Elektroninė komercija ir su ja susiję procesai nevyksta greitai. Šiuo atveju reikia dirbti ir gana sunkiai bei ilgai, kol Jūsų puslapis iš žemų pozicijų pasieks aukštesnes. Tačiau viskas įmanoma. O pats pirmasis žingsnis, kurį reikia atlikti – raktinių žodžių analizė.

Pirmyn!

Leave a Comment