Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR arba angl. GDPR – General Data Protection Regulation) oficialiai pradėjo galioti nuo 2018 metų gegužės 25 dienos. Daugelis atsakingų įmonių jau susipažino su pakeitimais, reikalavimais, naujais įstatais ir keičia savo įmonės turimų duomenų bazes ir kitas smulkmenas, kurios užtikrina asmens duomenų apsaugą.
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas orientuotas į vartotojus, tačiau naudos iš jo gaus ir verslininkai. Svarbiausia tinkamai rinkti informaciją ir sistemingai prižiūrėti savo duomenų bazę, kad nebūtų jokių pažeidimų. Tuo pačiu pateikiame tris galimybes, kurias suteikia nauja duomenų apsauga.
# 1 Individualumas
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas, jeigu tinkamai į jį reaguojama, gali padėti verslininkams išsiskirti iš minios, parodyti savo supratimą. Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija tapo atsakinga institucija, kuri privalo ne tik sekti verslininkų poelgius ar ieškoti pažeidimų, tačiau taip pat ir institucija, gebančia paaiškinti, kaip tinkamai susitvarkyti su iškilusiomis problemos, patarti bei padėti pasirinkti tinkamiausią kelią.
Ypač didelis dėmesys skiriamas lyderiui, įmonės vadovui, kurio darbas yra apgalvoti ir sukurti tinkamą strategijos planą, kuris leis efektyviai reaguojant į pokyčius juos pritaikyti įmonėje.
# 2 Naujų draugysčių plėtra
Duomenų apsaugos įstatymas yra susijęs ne tik su technine verslo puse, su pasikeitimais internetiniame puslapyje arba skrajučių pildymu. Nemažai dėmesio dalis tenka ir rinkodaros nišai, kadangi nuo šiol kiekvienas asmuo turi teisę uždrausti jo duomenų panaudojimą. Suprantama, kad asmuo ir anksčiau tų duomenų galėjo neteikti, tačiau dėl lengvo jų panaudojimo ir dažnai informacijos trūkumo vėliau asmeniniai duomenys buvo ne tik panaudojami pačios įmonės, tačiau ir perduodami trečiosioms šalims.
Naujasis reglamentas bene labiausiai darys įtaką rinkodaros skyriui, kadangi surasti naują būną paskatinti vartotojus dalintis savo duomenimis – gali būti sunku. Visgi, įmanoma, tik tai reikalaus kūrybiškumo ir atsakingesnio požiūrio į žmogų. Teks jam pasiūlyti tai, ko jis tikrai nori ir kuo jis tikrai yra suinteresuotas. Prognozuojama, kad čia gali atsirasti gana didelė takoskyra tarp įmonių. Vienos lanksčiau prisitaikys prie pokyčių, kai tuo tarpu kitos gali sunkiai susitvarkyti su nauju reglamentu. Teisėtas duomenų panaudojimas padės paprasčiau iškilti verslams, kurie sąžiningai atlieka savo darbą.
Norėdami paprasčiau prisitaikyti prie pokyčių – turite ne tik produktyviai dirbti su savo IT specialistais bei rinkodaros profesionalais, tačiau ir susirasti specialistą, kuris bus atsakingas už saugomų duomenų bazės rinkimą bei atnaujinimą, teisės aktų ruošimą, naujų pokyčių stebėjimą.
# 3 Papildomas pajamų šaltinis
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas neturėtų Jūsų gąsdinti, kadangi jis ne tik paskatina įdėti daugiau darbo norint tinkamai pasirūpinti savo klientų duomenimis, tačiau tai puiki galimybė susitvarkyti duomenų bazę bei susirinkti tik tikslingų ir Jūsų paslaugomis susidomėjusių žmonių ratą. Juk geriau vienas tikslinis klientas nei dešimt tų, kuriems neįdomi Jūsų veikla!
Kiekvieną kartą privalu informuoti vartotojus, kam jų duomenys bus naudodami. O tikslingų duomenų susirinkimas tuo pačiu leis kur kas tiksliau juos naudoti ir tuo pačiu gauti daugiau naudos. Juolab, tokiu atveju ir duomenų saugojimas ir sisteminimas bus paprastesnis, auditas tikslingesnis.
Bendrasis duomenų apsaugo reglamentas gal ir uždaro tam tikras duris, tačiau atveria kitas galimybes, kurios leidžia surasti labiau Jūsų veikla besidomintį klientą.