Vartotojų psichologija: kas patraukia jų dėmesį?

Šiais laikais, kai konkurencija tarp verslininkų yra tokia arši, svarbu ieškoti priemonių, kurios gali padėti išsiskirti iš konkurentų ir tapti konkurencingu rinkoje. Tiesa, šiuo metu skaitmeninės rinkodaros galimybės yra neribotos ir kartais noras pasiekti daugiau galiausiai atsisuka atgal prieš verslininką ir jis, priešingai, tampa pilka mase. Dėl šios priežasties svarbu domėtis vartotojų psichologija ir įvairius jos niuansus pritaikyti savo strategijoje.

Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsime svarbiausius dalykus, kurie gali padėti pritraukti vartotojų dėmesį. Daugelis jų gali atrodyti ypač paprasti. Visgi, veiksmingi. Ne veltui sakoma, kad genialumas slypi paprastume.

Vaizdinė informacija visada laimi

Kad ir kaip sėkmingai savo mintis galime išsakyti žodžiais, tačiau šiais laikais, kai visuomenė labai skuba ir kai ji nori per kuo trumpesnį laikotarpį gauti kuo daugiau informacijos – laimi fotografijos ir video įrašai. Jie padeda gauti asociacijas ir per trumpą laiko tarpą priimti informaciją.

Lygiai taip pat galima išskirti tam tikras nuotraukas, kuriose pateikiami vaizdai visada susilaukia kur kas daugiau dėmesio. Pavyzdžiui, mažų vaikų nuotraukos ir gyvūnėliai dažniausiai kelia malonias asociacijas ir tuo pačiu skatina plačiau pasidomėti tam tikro internetinio puslapio veikla.  Vartotojų psichologija šiuo atveju yra gana paprasta. Nuotraukos padeda perteikti tam tikrus jausmus ir tuo pačiu sutelkti žmogaus dėmesį į konkrečius taškus.

Nuotraukos, kurios dažniausiai sulaukia daugiau susidėmėjimo ir pritraukia dėmesį

vartotoju-psichologija-1

Svajingi žmonės nuotraukoje dažniausiai kelia ramybės įspūdį, tad tai puiki foto reklamuojant kokias nors atpalaiduojančias pramogas.

Dažniausiai besišypsantis asmuo arba toks, kuris valgo obuolį – labiausiai siejamas su odontologijos paslaugomis.

Lygiai taip pat besišypsantys vaikai, jeigu jų yra visa grupė, dažniausiai skirti reklamuoti kokias nors vaikams skirtas pramogas, pavyzdžiui, vaikų kambarius.

Gražios žmogaus kūno linijos dažniausiai skirtos mitybos programoms, sveikuoliškam maistui reklamuoti. Tuo pačiu tai puikus pasirinkimas tokiu atveju, kai norisi reklamuoti sveiką bei laimingą žmogų.

Gyvūnai dažniausiai paskatina jautriau žiūrėti į tam tikrus dalykus, todėl jie dažnai naudojami socialinio tipo reklamose.

Nors šios taisyklės yra universalios ir kai visi jomis naudojasi, atrodo, kad reikėtų siekti kažko kito, tačiau, visgi, laimi paprastumas ir naudojimasis paprasta vartotojų psichologija. Žinoma, nuotraukas galima pateikti kaip nors įdomiau. Galiausiai, nesirinkite internete pateiktų pavyzdžių, o patys samdykitės fotografą, kuris sukurs meninę nuotrauką pagal Jūsų poreikius, kuri geriausiai atspindės Jūsų verslo veidą.

Spalvinė internetinio puslapio gama

Kaip jau supratote, šiais laikais kuo daugiau dėmesio reikia skirti vizualizacijoms. Per spalvas, šriftą ir tuo pačiu visą puslapio dizainą galima patraukti vartotojų dėmesį ir paskatinti juos pirkti būtent pas Jus arba toliau skaityti Jūsų pateikiamą informaciją.

Labai svarbus derinimas, kadangi per didelis spalvų kiekis tarsi „išmuša” iš vėžių, o neestiškai pateiktas dizainas paprasčiausiai atgrasus nuo tolimesnio lankymosi Jūsų internetinėje svetainėje arba elektroninėje parduotuvėje.

Ką apie spalvas sako psichologai?

  • Žala spalva dažniausiai siejama su sveiku gyvenimo būdu, tad tokios spalvos dizainas yra puikus pasirinkimas tiems, kurie prekiauja arba kurie rašo apie sveiką ekologišką maistą.
  • Kiek ryškesnis pasirinkimas yra geltona spalva, kuri labai dažnai siejama su optimizmu, taip pat, vaikais.
  • Mėlyna spalva dažniausiai vadinama profesionalumo žyme, tad jeigu esate kokio nors rimto verslo atstovas ir paprasčiausiai norite, kad Jūsų internetinis puslapis atrodytų kuo solidžiau – tokiu atveju geriausia rinkti mėlyną spalvą. Ne tamsi, maloni akiai ir tuo pačiu skoningai atrodo.
  • Net ir šiais laikais rožinė vis dar dažnai vadinama moteriška spalva, tad puikiai tinka grožio salonams, moteriškų drabužių prekybos vietoms ir panašiai.
  • Kiek lengvesnis pasirinkimas yra balta spalva, kuri siejama su lengvumu ir paprastumu.
  • Rudos spalvos dizainas dažniausiai pasirenkamas dirbantiems su žemės ūkiu.
  • Ir daugelis kitų galimybių.

Vartotojų psichologija veikia pagal šias spalvines taisykles, tad siūlome jomis remtis ir puslapį kurti pagal šiuos niuansus. Paprasčiausiai tuomet Jūsų puslapio dizainas puikiai atspindės jame pateikiamą idėją. O tai yra labai svarbu.

Platus pasirinkimas ir kada jis trukdo?

Vartotojų psichologija šiuolaikiniame pasaulyje neatsiejama nuo greičio.  Visiškai natūralu, kad ir pirkdamas internetu žmogus nori kuo greičiu rasti reikalingą prekę. Štai todėl reikia kurti tokias elektronines parduotuves, kuriose prekių išdėstymas būtų kuo paprastesnis ir tuo pačiu vartotojui netektų gaišti savo laiko ieškant kokybės.

Jeigu pardavinėjate stiklainiukus – tokiu atveju nesudėkite 10 stiklainiukų, kurie skiriasi savo dangtelio spalva. Nuotraukoje turėtų būti vienas pasirinkimas ir greta užsisakant prekes galimybė nurodyti – kokios spalvos dangteliai labiausiai tinka. Per didelis fotografijų kiekis visada trukdo, tad siūlome rinktis paprastumą.

Dovanas mėgsta visi

Dar viena smulkmena, kuri dažniausiai paskatina vartojus ne tik kartą pas Jus pirkti, tačiau taip pat ir vėl sugrįžti – mielos dovanėlės. Nors jos dažniausiai dalinamos socialiniuose tinkluose, tačiau greta tam tikrų prekių padovanoti dovanėles galima ir elektroninėse prekybos vietose. Tai vienareikšmiškai pagerins Jūsų reputaciją ir tikėtina, kad padidins pardavimus.

Socialinių tinklų įtaka

Net nereikia įrodinėti, kad socialiniai tinklai daro teigiamą įtaką vartotojų psichologijai. Apie socialinius tinklus galima kalbėti labai daug ir tuo pačiu išskirti labai daug niuansų, kurie lemia jų populiarumą. Trumpai tariant, socialiniuose tinkluose verslas būna tarsi arčiau žmogaus ir taip suteikiama kur kas daugiau pasitikėjimo. Žinoma, taip pat ir paprasčiau pamatyti tikslingą informaciją ir tokią, kuri atsinaujina. Taigi, apie save kalbėti garsiai socialiniuose tinkluose yra būtina. Tai galimybė būti labiau išgirstu ir tuo pačiu kur kas labiau matomu.

Patogus internetinės svetainės valdymas

Grįžtant prie internetinės svetainės bei prekybos vietos dizaino taip pat galime pastebėti, kad puikiai pasitarnauja ir patogus svetainės valdymas. Jeigu bus sunku rasti reikalingą informaciją ir žmogui paprasčiausiai kils labai daug klausimų – tokiu atveju kartą apsilankęs, tikėtina, kad daugiau nebegrįš. Tad kad ir kaip norite būti išskirtiniu, visgi, geriausias pasirinkimas yra minimalizmas, kadangi jis atitinka skirtingų Jūsų puslapio lankytojų poreikius.

Vartotojų psichologija yra naudingas dalykas. Jos išmanymas gali pagerinti verslo našumą ir tuo pačiu padėti džiaugtis padidėjusiu Jūsų internetinio puslapio srautu. Svarbiausia, kad šiuo metu skaitmeninė rinkodara suteikia labai daug galimybių. Jomis domėdamiesi galite rasti tai, kas geriausiai atitinka Jūsų poreikius ir tuo pačiu garantuoja, kad konkreti idėja puikiai tiks būtent Jūsų verslui. Tai ir turėtų būti siekis.

Leave a Comment