Tinklaraštis

Marketingo strategijos Z kartai: 10 geriausių patarimų

Spalio 20

Apie Z kartos skirtumus skirtingose gyvenimo sferose paskutiniu metu kalbama labai daug. Akivaizdu, kad kiekviena karta turi savus įpročius, polinkius, taisykles ir madas, tad nieko keisto, kad geros marketingo strategijos Z kartai privalo atitikti kartos poreikius. Tik kliento pažinimas padės rasti tinkamiausią būdą, kaip pasiūlyti prekes arba paslaugas, kurios bus perkamos, o prekinis vardas vis labiau žinomas.

Kodėl mes būtent apie Z kartą? Paprasčiausiai, tai arčiausiai informacinių technologijų esanti karta, kuri negali įsivaizduoti savo kasdienybės be telefono. Tad ir skaitmeninis marketingas geriausiai pasiteisina, kuomet prekė arba paslauga yra orientuojama šiai žmonių grupei.

Tinkamos marketingo strategijos rezultatas – didesni pardavimai!

Jūsų dėmesiui – 10 marketingo strategijų, kurios padės „pasiekti“ Z kartos atstovus.

# 1. Jūsų verslo tikslas

Z karta ne tik aktyvūs vartotojai ir bando neatsilikti nuo mados, tačiau tuo pačiu ir rūpinasi aplinka, žmonėmis, tais, kurie negali savimi pasirūpinti. Ne veltui vis dažniau ir aktyviau vartojamas junginys „socialiai atsakingas“. Kiekvienas verslas turi turėti tikslą, kuris susijęs ne tik su pardavimais, tačiau ir tam tikra nauda politinei grupei, socialinei grupei, gyvūnams, ar bet kuriai kitai grupei.

Prekiniai ženklai, kurie yra socialiai atsakingi ir kurie turi konkretų tikslą nukreiptą į naudą – kur kas labiau mėgstami jaunimo. Paprasčiausiai, jie atitinka nustatytas normas, kurios vyrauja visuomenėje ir kurios dažnai madingos. Visgi, šiuo atveju mada gali padėti parduoti, tik svarbu, kad pasirinktos marketingo strategijos Z kartai su ja derėtų.

Ypač veiksmingos akcijos, kuomet perkant prekes arba paslaugas dalis pinigų patenka į fondus, kurie padeda tam tikrai socialinei grupei. Tai skatina pirkti ir tuo pačiu didžiuotis, kad pavyksta prisidėti prie geresnio pasaulio kūrimo.

# 2. Z karta nori mokytis

Statistika rodo, kad Z kartos atstovai kur kas mažiau pasitiki tradiciniais mokymosi būdais, kurie, pirmiausia, garantuoja diplomą, o vėliau galbūt ir tam tikrus gebėjimus. Švietimo įstaigos praranda savo svarbą ir jaunimas renkasi mokymąsi internetu, knygų skaitymą, kursus, kurie taip pat gali nieko nekainuoti. Galima drąsiai sakyti, tai karta, kuri labai noriai mokosi, o kai informacijos yra tiek daug – jie turi galimybes ją sėkmingai įsisavinti.

Kokios yra marketingo strategijos Z kartai, kurios trauktų tokius inovatyvius žmones? Paprasčiausiai reikia nebijoti juos supažindinti su tuo, ką Jūs darote. Tai ypač aktualu labai inovatyvias paslaugas siūlantiems verslams, kurie skleisdami žinią apie savo paslaugas ir atliekamus darbus gali nuotoliniu būdu žavėti jaunimą, kuris vėliau net taptų potencialiais darbuotojais. Nebijokite dalintis patirtimi, kadangi Z kartos atstovai labai vertina tuos verslus, kurie nėra užsidarę tarp sienų, tačiau noriai moko, dalinasi, skleidžia informaciją, kuri gali būti reikalinga kitiems. Juk XXI amžius – žinių bei informacijos amžius.

 # 3. Lojalumo ugdymas per renginius

Kiekvienas verslas privalo siekti išlaikyti savo klientus, kadangi jau seniai yra apskaičiuota, kad naujo kliento suradimas kainuoja kur kas daugiau nei kad senojo išlaikymas. Tiesa, tuo pačiu statistika rodo, kad jaunimas kur kas sudėtingiau išsilaiko kaip lojalus klientas tam tikram prekės ženklui. Anksčiau žmonės, šiuo metu jau vyresnė karta, dažniau susiradę jiems patinkantį prekės ženklą ir likdavo prie jo gaminių. Tuo tarpu jaunimas kur kas lanksčiau išbando įvairias galimybes.

Suprantama, kad tokiu atveju marketingo strategijos Z kartai sudarymas ir ištikimų klientų išlaikymas gali būti gana sudėtingas. Geriausia tai daryti organizuojant įvairiausius renginius, akcijas bei susibūrimus, kurių metu siūloma išbandyti naują produkciją, dovanoti dovanas, mėginius ir panašiai. Juk dažnas renginių metu fotografuojasi, o vėliau nuotraukas talpina socialiniuose tinkluose. Dėl šios priežasties žinutė apie asmens buvimą konkrečioje vietoje ir tuo pačiu prekinį vardą sklinda, galiausiai, padeda burti kitus ir tuo pačiu išlaiko lojalų klientą.

Vėlgi, organizuojant renginius labai naudinga išskirti tikslą, kuris padeda tam tikrai socialinei grupei.

# 4. Asmeninis santykis su klientu

Nors kiekvienai kartai yra svarbu, kad verslininkas bandytų palaikyti kuo artimesnius santykius ir tuo pačiu pateikdamas tam tikrus pasiūlymus, pavyzdžiui el. paštu, siūlytų tai, ko žmogui tikrai reikia, tačiau Z karta šiuo atveju yra pati lepiausia. Galbūt todėl, kad šiuo metu rinkoje yra labai platus pasirinkimas ir kiekvienas norintis įsigyti kažkokią prekę susiduria su labai plačia pasiūla. Tokiu atveju dažniausiai laimi tas, kuris geba palaikyti artimiausius santykius.

Visi yra tam tikros marketingo strategijos Z kartai, kurios padės efektyviai palaikyti ryšius su klientais. Tam labai puikiai padeda el. paštų segmentavimas pagal tai, kokias prekes žmogus pirko anksčiau, galbūt pagal tai, iš kur tiksliai gavote jo elektroninį paštą ir ką jam reikia pasiūlyti, kad jis liktų sudomintas. Tikslingų prekių pasiūla šiuo atveju yra labai galingas ginklas, kuris gali padėti ne tik parduoti, tačiau išsiugdyti ištikimą klientą.

# 5. Verslo pritaikymas mobiliesiems įrenginiams

Daugelis jaunimo šiais laikais įprastus darbus, kuriuos kiti daro kompiuteriu, atlieka per mobilųjį telefoną.  Fiksuojama, kad 75 procentai jaunimo mobilųjį telefoną naudoja kaip patį pagrindinį įrankį, kuris padeda atlikti įvairias funkcijas. Į tai privalo reaguoti kiekvienas verslas ir suteikti galimybę patogiai naršyti ir tuo pačiu patogiai pirkti būtent  telefonu.

# 6. Socialinių tinklų galimybės

Tai, kad socialiniai tinklai yra puiki priemonė, kuri gali pasiekti šiuolaikinį jaunimą – visi žino puikiai. Tačiau retas supranta, kad socialiniai tinklai naudojami kiek skirtingai. Kiekvienas jų turi konkrečią funkciją ir jos žinojimas gali padėti tinkamai pasiekti vartotoją.

Susipažinkite, kokiam tikslui Z kartos atstovai naudoja skirtingus socialinius tinklus!

Tinkamai pažinus savo potencialius klientus marketingo strategijos Z kartai kūrimas bus lengvesnis ir efektyvesnis. Instagram puikiai tiks naujoms prekėms rodyti ir reklamuoti, Snapchat – įvairioms akimirkoms, susijusioms su Jūsų verslu, o ypač renginiais, viešinti. Nors Lietuvoje Twitter nėra labai populiarus, Facebook platformoje informacijos apie Jūsų verslą neturėtų trūkti.

# 7. Facebook – atgyvena?

Dažnas verslininkas galvoja, kad reklama Facebook socialiniame tinkle yra pats geriausias būdas, galintis padėti pasiekti jaunąją kartą. Tai nevisiškai tiesa, kadangi, kaip teigia pačios Z kartos atstovai, Facebook skirtas vyresnio amžiaus asmenims. Taigi, nesusikoncentruokite ties šio socialinio tinklo puslapiais, kai visos galimybės slypi Instagram bei Snapchat tinkluose. Išnaudokite „stories“ galimybes, siūlykite savo prekes, sudominkite akcijomis ir kartą surastą klientą stenkitės išlaikyti.

Paprasčiausiai pasiūlykite jam tai, ko reikia. O per tinkamus tinklus kur kas greičiau pasieksite tikslinį vartotoją.

# 8. Vaido įrašų svarba ir akimirkos fiksavimas

Z karta yra dar nekantresnė nei kitos, kadangi ji yra pratusi gauti visą reikalingą informaciją čia ir dabar. Tokiu atveju siūlome daugiau dėmesio skirti video reklamoms, o ne ilgiems tekstams, kurie gal ir įdomūs, tačiau paprasčiausiai traukia nuobodulį vien dėl savo pateikimo.

Tiesa, net ir naudodami video turite labai atsargiai įvertinti, koks turinys reikalingas ir koks tikrai sudomins jaunąja kartą. Vidutiniškai viena reklama žiūrima apie 9 sekundes. Per tą laiko tarpą reikia parodyti svarbiausią informaciją, paskleisti konkrečią žinutę. Ilgesnės reklamos, net ir tokiu atveju, jeigu jos yra įdomios, – paprasčiausiai neišžiūrimos. Šiuo atveju ypač svarbu konkretumas.

# 9. Duomenų saugumas

Atlikti tyrimai taip pat atskleidžia, kad šios kartos atstovams labai svarbi jų duomenų apsauga. Taip pat fiksuojama, kad vartotojai labai mielai pasidalins savo duomenimis, tačiau tik tokiu atveju, jeigu jie bus kuo akyliau saugomi. Taigi, kiekvienas verslas privalo surasti būdus, kurie gali padėti apsaugoti duomenis ir tuo pačiu suteikia galimybę jaunam žmogui kur kas labiau pasitikėti pirkimo platforma.

Po Bendrojo duomenų apsaugos reglamento atnaujinimo šis niuansas tampa labai svarbus, kadangi jis ne tik teoriškai nurodo tam tikras taisykles, tačiau realiai įprasmina tai, ko nori kiekvienas vartotojas. Šiuo atveju Z kartos atstovui tai tampa ypač svarbu.

# 10. Influencerių nauda

Galiausiai, verta paminėti influencerius, kurie visame pasaulyje, o taip pat ir Lietuvoje, turi labai didelę galią. Didžiausias poveikis būtent jaunų žmonių tarpe, kurie mielai naudojasi produktais, kuriuos rekomendavo kiti. Tiesa, tyrimai rodo, kad perkami ir mėgstami tikrai ne tik įžymybių rekomenduoti gaminiai. Labai mielai vertinami ir bendraamžių teiginiai bei rekomendacijos, net ir tokiu atveju, jeigu asmuo nėra žinomas. Žinoma, tokiu atveju svarbu, kad video pasiektų vartotoją ir influencinimas būtų tikslingas.

Jeigu norite būti matomas ir perkamas – tokiu atveju turite pasiekti vartotojus. O jų siekti būtina per tam tikras strategijas, kurios geriausiai įprasmina Jūsų galimo klientų rato apibrėžimą. Z  karta artimiausia technologijoms. Jaunimas puikiai moka pirkti internetu, tačiau tuo pačiu puikiai moka palyginti galimybes ir rasti tai, kas jiems labiausiai priimtina.

Marketingo strategijos Z kartai kūrimas nėra lengvas procesas. Išmanus ir reiklus jaunimas privers Jus gerokai pasukti galvą. Vis dėlto, pasirinkus tinkamus būdus ir kanalus galima pasiekti puikių rezultatų.

Susisiekite

Aptarsime kaip mūsų komanda gali jums padėti

Susisiekti