google tag manager
Tinklaraštis

„Google Tag Manager“ – kodėl verta naudoti

Liepos 13

Kodėl reikalingas Google Tag Manager“? 

Apie „Google Analytics“ – internetinių svetainių ir mobiliųjų aplikacijų efektyvumo ir analizės platformą – tikriausiai yra girdėję beveik visi elektroninių svetainių turėtojai. Šis įrankis suteikia įžvalgų apie vartotojų elgesį elektroninėje erdvėje, padeda suprasti, su kokiomis problemomis jūsų svetainė susiduria. Štai dar vienas įrankis – „Google Tag Manager“ – kartu su „Google Analytics“ padės surinkti daugiau duomenų apie vartotoją, lengviau įdiegti įvairius skaitmeninės analitikos įrankius savarankiškai ir atlikti daugelį kitų funkcijų, padėsiančių sėkmingai vystyti jūsų elektroninį verslą.

Kas yra Google Tag Manager?

„Google Tag Manager“ (GTM), lietuviškai žymų tvarkyklė, yra nemokamas „Google“ įrankis, sukėlęs revoliuciją elektroninėje komercijoje bei analitikoje ir leidžiantis svetainės valdytojams be IT darbuotojų įsikišimo:

  • Greitai ir paprasti diegti analitines programas (kad ir „Google Analytics“ ar „Google Ads“);
  • Atlikti smulkius pakitimus svetainėje (pvz., patalpinti remarketingo kodą, slapukus);
  • Dar efektyviau sekti vartotojų elgesį (nuorodų paspaudimus, pardavimus ir pan.).

Prisijungti galite čia: „Google Tag Manager. 

Kaip veikia „Google Tag Manager“?
Jeigu šalia „Google Analytics“ naudojatės kita programinė įranga, pavyzdžiui, „Hotjar“, „Facebook“, mokama reklama „Google Ads“ etc., kurių kodas rankiniu būdu IT specialisto pridedamas prie visos svetainės HTML, gali būti, jog tai turės įtakos jūsų svetainės efektyvumui ir našumui, pvz., krovimo greičiui. Štai žymos (tagai) siunčia kodą į svetainę tik pagal jūsų pasirinktus aktyviklius – visuose puslapiuose, konkrečiame puslapyje arba tik pagal konkrečią vartotojo veiklą. Tai reiškia, kad svetainė naudoja kodą tik tada, kai to reikia, jo nereikia diegti svetainės HTML antraštėje.

Paprastais žodžiais tariant, GTM yra lyg tarpininkas tarp jūsų svetainės ir trečiosios šalies programinės įrangos. Tereikia sukurti tagą (pvz. „Google Ads“) ir nurodyti, kad jis turi aktyvuotis tik tada, kai vartotojas atlieka kokį nors reikšmingą veiksmą: užpildo formą, atlieka pardavimą ir pan. 

„Google Tag Manager“ naudos

Nekyla ir klausimų, kodėl šis Google įrankis taip plačiai pasirenkamas – jis lengvai susiejamas su svetaine, patogus ir lengvas naudotis. Kokie yra kiti „Google Tag Manager“ privalumai?

Nemokamas įrankis

Kaip ir daugelis Google produktų, taip ir „Google Tag Manager“ yra nemokama programinė įranga, kuria galėsite naudotis betarpiškai. Žinoma, egzistuoja ir mokamos versijos, su daugiau ypatybių, tačiau paprastiems verslams pakanka ir GTM. 

Plačiai pritaikomas

Nors GTM ėmė populiarėti vos prieš keletą metų, šiandien, skaitmeninės transformacijos amžiuje, vis daugiau įmonių keliantis į internetą, atsiranda ir didesnis poreikis duomenų stebėjimui ir analizei. „Google Tag Manager“ populiarėja tiek ir tarp smulkių verslų turėtojų, paslaugų teikėjų, tiek B2C ir B2B – iš esmės beveik visuose verslo sektoriuose. 

Efektyvus vartotojų stebėjimas

Geriausias būdas sukurti „Google Analytics“ patobulintos el. prekybos kampaniją ar tikslą (goal’ą) yra būtent su GTM.

El. svetainės tikslais, sukurtais su GTM, galėtų būti:

  • Parodymų skaičius (angl. impressions);
  • Produktų peržiūros (angl. product views);
  • Įdėti į krepšelį (angl. add to cart);
  • Išimti iš krepšelio (angl. remove from cart);
  • Atsiskaitymo žingsniai (angl. checkout steps);
  • Pirkimas (angl. purchase);
  • Formų užpildymai (angl. form submit).

Šie ir daugelis kitų e-komercijos tagų sukuriami būtent naudojantis „Google Tag Manager“ įrankiu. Be to, GTM padeda aktyvuoti patobulintų konversijų (angl. Enhanced Conversation) įrankį „Google Ads“ reklamų paskyroje ir taip pagerinti konversijų matavimo tikslumą ar net patobulinti reklamų kainodarą.

Patogus ir paprastas naudojimas

Kaip minėjome, tagai – tai kodų gabaliukai, kurie atlieka tam tikras funkcijas svetainėje. Norint sėkmingai naudotis GTM jums nereikės itin gilių IT žinių ir tiesiogiai prisiliesti prie svetainės kodo, kadangi šis įrankis siūlo specialius tagų šablonus. Vis dėlto, jeigu turite žinių ir patirties CSS, JavaScript, HTML ir kitose programavimo kalbose, galėsite geriau suvokti GTM veikimo principą ir atlikti daugiau nei paprasti rinkodaros specialistai. 

GTM turi specialius testavimo įrankius. Kiekvieną tago funkciją ir jo veikimą galėsite testuoti, dar prieš perkeliant jį į aktyvią (angl. live) svetainės versiją. Sukurtus tagus bet kada galėsite pakeisti, o jeigu dirbate su skirtingais projektais, konfigūracijų šabloną galėsite perkelti į naują vietą.

„Google Tag Manager“ Magento 2 ir kiti plėtiniai

Be jau minėtų privalumų, „Google“ žymų tvarkyklė suteikia daugiau valdymo parinkčių, susijusių su „Google Analytics“ ir kitais rinkodaros įrankiais, tačiau tam dažnai prireikia ir specialių GTM plėtinių. Juokaujama, kad GTM be plėtinių yra kaip „Google Analytics“ be internetinės parduotuvės.

Vienas iš itin populiarėjančių „Google Analytics“ sprendimų – patobulinta el. prekyba (angl. Enhanced eCommerce). Norint įdiegti šį įskiepį ir sekti bei geriau suprasti vartotojų apsipirkimo elgseną, reikalingas tiek „Google Analytics“, tiek ir vienas iš jo plėtinių – „Magento 2“. GTM plėtiniai suteikia daugiau reikiamų duomenų ir leidžia efektyviau išnaudoti visas programinės įrangos galimybes. 

Daugiau „Google Tag Manager“ plėtinių, skirtų „Magento“ internetinėms parduotuvėms yra „Anowave“, „Magepal“, „Weltpixel“, „Mirasvit“ ir kt. 

Kodėl verta įdiegti „Google Tag Manager“?

Įdiegus „Google Tag Manager“ ir pradėjus tinkamai jį naudoti, jūsų elektroninė svetainė be abejonės taps efektyvesnė. Platus GTM pritaikymas ir naudojimosi galimybės leis rinkodaros specialistams patiems geriau suvokti tam tikrų e-komercijos procesų veikimo principus, greičiau vykdyti rinkodaros kampanijas, jas efektyviau matuoti ir iš esmės greičiau ir paprasčiau siekti įmonės tikslų. 

Susisiekite

Aptarsime kaip mūsų komanda gali jums padėti

Susisiekti