Google AdWords: kaip pradėti ir kaip naudotis?

Google – pati populiariausia paieškos sistema visame pasaulyje, kuria naudojasi beveik 90 % interneto naršytojų. Tiesa, pati Google sistema metų eigoje labai keitėsi ir šiuo metu neatsiejama jos dalis – Google AdWords (arba Google Ads). Tai galimybė padidinti internetinio puslapio lankomumą net kelis šimtus kartų. Žinoma, pati AdWords neveiks kokybiškai, jeigu internetinis puslapis nebus sutvarkytas, patrauklus klientams. Investuojant į šią reklamos galimybę reikia ieškoti tęstinumo. Google AdWords paskatins kartą apsilankyti Jūsų svetainėje, o joje pateikiamas turinys turėtų skatinti sugrįžti.

Kas yra Google reklama?

Raktiniai žodžiai ir frazės, kurios geriausiai apibūdina Jūsų internetinio puslapio esmę – pagrindas, kuris ir padeda pasiekti geresnes pozicijas paieškos sistemoje. Būtent pagal tam tikras frazes bei žodžių junginius potencialūs klientai ieško informacijos sistemoje. Kuo geriau raktiniai žodžiai bus parinkti – tuo didesnė tikimybė, kad Jūsų puslapis bus aplankytas.

Svarbu įvertinti ir konkurentų pasirinktus raktinius žodžius, kadangi tas pats junginys gali reklamuoti net kelis internetinius puslapius. Ypač tokiu atveju, jeigu turite elektroninę parduotuvę ir joje prekiaujate dažnai perkamais daiktais: „moteriški batai”, „suknelės internetu”, „dantų balinimas pigiau” ir t.t.

Raktinių žodžių pasirinkimas

Nėra vienos taisyklės, kuri gali apibrėžti, kaip reikia tinkamai pasirinkti raktinius žodžius. Išties, yra labai daug taisyklių ir kuo daugiau pritaikysite – tuo našesnius rezultatus pavyks pasiekti.

Formuodami raktinius žodžius ir junginius įvertinkite kelis aspektus.

  • Raktiniai junginiai gali būti randami tokiu atveju, kai nenaudojamas lietuviškas raidynas.
  • Paieška veikia ir skiriantis nustatyto raktinio žodžio linksniui.
  • Skelbimai rodomi ir tada, kai junginio žodžiai sukeisti vietomis.

Žinoma, nustatyti galima ne tik raktinius žodžius, tačiau ir vietovę, kalbą bei detalizuoti auditoriją, kuri turėtų matyti Jūsų skelbimą.

Vaizdinės reklamos kūrimas

Iškalbingesnė ir daugiau pasiekti padėsianti reklama – vaizdinė, o ne tekstinė. Ji vis labiau populiarėja, kadangi akivaizdžiai matoma, kad ji padeda pasiekti geresnį rezultatą. Vizualika visada labiau traukia akį nei tekstas. Žinoma, reklamoje turi būti pateikiamas ne tik prekės ženklo logotipas, tačiau ir akcentas, kuris sudomina.

Rekomenduojame kuo detaliau apsibrėžti vaizdinės Google AdWords reklamos auditoriją, kad kiekvienas investuojamas centas sugrįžtų nauda.

  • Pirmiausia vėl reikia pasirinkti raktinius žodžius.
  • Nustatykite iš kurios vietos naršantis asmuo turėtų pamatyti Jūsų reklamą. Galbūt Jums aktualiausi didmiesčių gyventojai? O gal kaip tik tie, kurie gyvena Anykščių rajone?
  • Galima nusistatyti, kad reklama būtų rodoma tik naršant per tam tikrus įrenginius, pavyzdžiui, mobiliuosius telefonus.
  • Pagal poreikius vaizdinė reklama gali būti rodoma tik tiems, kurie yra tam tikros lyties. Tai ypač aktualu reklamuojant kosmetikos gaminius arba  žvejybai skirtą įrangą.

Kiek kainuoja Google reklama?

Nepamirškite, kad marketingas yra tęstinis, tad nereikia žiūrėti kiek investuosite, vertinkite, kiek Jums sugrįš. Lygiai taip pat ir bandydami apsibrėžti, kokią pinigų sumą verta skirti reklamos kampanijai – įvertinkite tai, kiek planuojate iš jos uždirbti.

Turbūt pastebėjote, kad vienos reklamos pozicijos yra puslapio viršuje, o kitos – apačioje. Viršus atrodo kur kas patrauklesnis. O reklamas paskirsto Google aukcionas, kuris kinta priklausomai nuo kelių aspektų.

  • Žinoma, daugiausia viskas remiasi į tai, kiek esate mokus. Kiekvienas paspaudimas įvertinamas atitinkama pinigų suma, tad kuo daugiau – tuo pozicijos bus geresnėse vietose.
  • Google įvertina, kaip gerai apsibrėžėte savo reklamos kampanija. Nuo to varijuos ir reklamos pozicija.
  • Taip pat įvertinama ir to puslapio, į kurį nukreips reklama, kokybė. Puslapis turi greitai užsikrauti, privalo turėti patogią navigaciją, malonų akiai dizainą ir kitus veiksnius. Tiesa, jie ne tik gerina reklamos poziciją, tačiau ir skatina klientų lankomumą.

Net ir didesnė konkurentų investicija į paspaudimą nebūtinai reiškia, kad jie bus aukštesnėse pozicijose. Taigi, nors paspaudimo kaina ypač svarbi, visgi, tvarkingas puslapis Google taip pat labai svarbus. Juk jis pasiūlomas klientams!

Dažniausios Google AdWords klaidos

  1. Daugelis norėdamas sutaupyti skiria ypač mažas investicijas, tiksliau, vieno kliento patekimui į svetainę skiria vos keliolika centų. Tiksliai apsiskaičiuokite, kiek vertas vienas lankytojas ir negailėkite, kadangi mažos investicijos galiausiai tampa didelėmis ir išleisite gerokai daugiau.
  2. Labai svarbu tinkamai sutvarkyti internetinę svetainę. Google reklama nukreips į ją naršytojus, tačiau ką jie pamatys ten?
  3. Naudokite ir negatyvius raktinius žodžius, kurie padeda susiaurinti paieškas ir pasiekti tikslinius naršytojus.
  4. Tinkamai nustatykite raktinių žodžių tipą: ar vertinamas tik pilnas junginys, ar galima keisti linksnius, galbūt tinka Google paieška be lietuviškų raidžių. Dažniausiai paliekami plataus tipo raktažodžiai, tačiau tikslesnei investicijos grąžai rekomenduojama daugiau konkretumo.

Nors Google AdWords save pristato kaip labai lengvai perprantamą sistemą, kuri suvokiama net ir patirties skaitmeninėje rinkodaroje neturintiems asmenims, visgi, verta kreiptis į profesionalus. Tokiu atveju bent jau būsite tikras, kad kiekvienas investuotas centas atsipirks.

Rinkodara – spalvota sfera. Kuo daugiau spalvų išbandysite – tuo didesnė tikimybė, kad pavyks rasti Jums tinkamą.

Leave a Comment