Elektroninės komercijos marketingas: 9 strategijos, kurios patobulins Jūsų elektroninę parduotuvę

Elektroninės prekybos vietos šiuo metu intensyviai kovoja su fizinėmis. Verslininkai įžvelgia vis daugiau elektroninių prekybos vietų privalumų ir nusprendžia pardavimus vykdyti per jas. Tuo tarpu žmonės taip pat vis dažniau perka internetu, kadangi tai padeda sutaupyti daug laiko, rasti pigesnes prekes, patogiai rinktis iš platesnės pasiūlos. Poreikis ir pasiūlymai koreliuoja vieni su kitais. Galiausiai – laimi abi pusės.

Žinoma, kai prekybos vietų pasiūla tokia plati, o konkurencija didelė – surasti geriausią pardavimų strategiją yra gana sunku. Tačiau įmanoma. Elektroninės komercijos marketingas apima labai daug skirtingų žingsnių, skatina įvertinti labai daug skirtingų galimybių, galiausiai – apgalvoti tinkamą strategiją, kuri padės pranokti konkurentus, daugiau parduoti ir būti labiau žinomu.

#1. Socialinių tinklų galimybės

Turbūt net neverta įrodinėti, kad reklama socialiniuose tinkluose yra vienas geriausių būdų parduoti. Su tuo sutiktų visi. Tiesa, norint, kad socialiniai tinklai tinkamai veiktų ir neštų naudą – tokiu atveju labai svarbu susidaryti tinkamą publikacijų strategiją. Šiais laikais šiam darbui dažniausiai samdomi specialistai, kadangi norint sekti koja kojon socialinių tinklų tendencijas bei galimybes – reikia daug laiko.

Taip pat svarbu pasirinkti tinkamiausius socialinius tinklus per kuriuos reklamuojamos prekės pasieks tikslinius klientus. Jeigu mada, grožis ir sveikata geriausiai tikslinius klientus pasiekia per Facebook platformą, tai darbo pasiūlymus geriausiai teikti LinkedIn. Svarbiausia apgalvoti – kurioje vietoje yra Jūsų klientai ir  kokiomis priemonėmis, kokia žinute galima juos pasiekti. Žinoma, socialiniuose tinkluose skelbiama informacija negali būti neapgalvota. Daugeliu atveju yra sudaromas bent jau dviejų savaičių planas, kuriuo tikslingai kuriami konkretūs įrašai. Svarbiausia – tikslingas ėjimas rezultato link.

Naudojant socialinius tinklus nepamirškite kelių taisyklių:

  • Jeigu klientai dalinasi nuotraukomis, kuriose matoma Jūsų produkcija – (būtinai su jų sutikimu) paskelbkite viešai. Tai padidina pasitikėjimą ir paskatina kitus klientus naudotis būtent Jūsų paslaugomis. Taip pat tai ypač geras elektroninės komercijos marketingo triukas, kai Jūsų kataloge sudėtos gamintojo prekės. Tuomet klientai baiminasi, kad gavus prekes kokybė gali netenkinti, realios klientų nuotraukos, net jeigu ir kokybė prasta – geriausias įrodymas, kad užsakymas atitinka realybę.
  • Jeigu platformose užsakote reklamą – tokiu atveju atsakingai įvertinkite asmenis, kurie matys Jūsų įrašus. Įvertinkite pagal gyvenamą vietą, pagal pomėgius ir net amžių. Tokiu atveju pavyks tikslingiau pasiekti tuos, kuriems Jūsų pasiūlymai yra aktualūs.
  • Kaip jau minėjome, reikalingas ir kalendorius, kuris padės pamatyti kuriuo metu kokia informacija socialinėje paskyroje bus skelbiama. Daugelis susiplanuoja viso mėnesio darbus. Pasižiūrėkite, kuriuo metu peržiūrų skaičius būna didžiausias ir ateityje skelbkite informaciją ne tik konkrečią dieną, bet ir konkrečią valandą.
  • Pasistenkite išvengti banalumo ir naudokite kuo daugiau vaizdinės medžiagos. Šiais laikais retas skaito ilgus tekstus. Kur kas geriau veikia vizualika, kuri greičiau perduoda žinutę.

#2. SEO

Elektroninės komercijos marketingas neįsivaizduojamas be SEO. Apie tai turbūt visi puikiai žino. Na, gal ne smulkmenas, tačiau kad elektroninė prekybos vieta be SEO bus beveik nematoma ir konkurentų labai greitai paslepiama po lapais – žino dauguma. Optimizacijos darbams atlikti dažniausiai samdomi profesionalai, visgi, bent jau minimaliai pavyks ir pačiam susitvarkyti savo puslapį. Juolab, internete yra labai daug patarimų.

SEO  – tai ne tik raktinių žodžių pasirinkimas. Tai kur kas daugiau funkcionalumo pasiekti gebantis procesas, kuris pagerins Jūsų verslo pozicijas Google paieškos sistemoje ir tuo pačiu padės pasiekti našesnius rezultatus.

Keletas SEO patarimų:

  • Jeigu norite, kad Jūsų internetinis puslapis būtų matomas – tokiu atveju reikalingas reguliarus jo atnaujinimas. Net ir tokiu atveju, jeigu Jūsų puslapyje pateikiama konkreti informacija, kuri nekinta, vis tiek rekomenduojame šiek tiek daugiau dinamikos. Bent jau rašyti tinklaraštį, kadangi Google mėgsta aktyvius puslapius. Lygiai taip pat, kaip ir žmonės.
  • Kuo aukštesnėse pozicijose bus Jūsų puslapis – tuo jis turės geresnę reputaciją, tuo vardas bus labiau žinomas.
  • Siekiant efektyvumo būtina tiek išorinė, tiek vidinė optimizacija. Kai kurie galvoja, kad užtenka sutvarkyti puslapio vidų, kad pavyktų pagerinti pozicijas. Žinoma, tai – geriau nei nieko, tačiau našiam efektyvumui pasiekti būtinas visapusiškas darbas, kuris pagerins pozicijas. Išorinės nuorodos, šiuo atveju, užima labai reikšmingą poziciją, kadangi padeda žmonėms Jus atrasti.
  • SEO apima ir socialinių tinklų priežiūrą, kurią aptarėme jau anksčiau.
  • Optimizuojant puslapį dažniausiai neįmanoma per trumpą laiką pasiekti labai našių rezultatų. Tačiau pasiekus – tai tarnaus ilgai. Galiausiai, būtina optimizacija, kadangi tik tokiu atveju puslapis bus matomas.

#3. Turinio rinkodaros galimybės

Turbūt ne kartą teko girdėti, kad turinys – karalius. Tačiau net ir būdamas karaliumi ne visada užtektinai sulaukia iš kitų dėmesio. Visgi vis daugiau žmonių supranta, kad geras tekstas ir gražus vaizdas gali padėti parduoti ir tuo pačiu ne tik pasiekti naują auditoriją, bet ir išlaikyti esamą. Šiuo atveju verta akcentuoti, kad svarbiausia ne turinio kiekis, ne kiek straipsnių yra parašyta, o kokie jie. Svarbiausia – kokybė, o ne kiekybė. Tik geras turinys gali parduoti bei pasiekti savo klientus.

Šiuolaikinis turinys yra labai įvairus. Kad ir kokios priemonės dominuotų – siūlome nepamiršti, kad kiekvienu atveju reikia ir skirtingų priemonių. Kol vienuose puslapiuose žmonės ieško informacijos ir jiems svarbu, kad tekstinė forma būtų lengvai suprantama, tuo tarpu kiti labiausiai linksta link video. Priklausomai nuo auditorijos bei savo klientų – reikia pasiūlyti jiems tai, kas atitinka poreikius. O turinys apima labai daug skirtingų komponentų: įrašai, nuotraukos, video, apklausos, viktorinos ir daugelis kitų. Suradę savo stilių, kuris tinka Jūsų klientams – reikia jo laikytis. Per daug radikaliai nekeiskite, kadangi prarasite senus klientus. Žinoma, visada reikia įvertinti, kuris variantas labiausiai apsimoka. Galiausiai, investuodami į gerą turinį turite pasirinkti tokį, kad jo atnešama nauda padėtų pasiekti didesnę naudą. Sukurtą turinį taip pat naudinga reklamuoti socialiuose tinkluose. Taip pat turinys turėtų būti neatsiejamas ir nuo SEO smulkmenų.

Gero turinio kūrimas dažniausiai neatsiejamas ir nuo konkurentų įvertinimo. Tačiau jokiu būtų nekopijuokite jų idėjų. Šiuo atveju svarbiausia originalus ir konkretus Jūsų braižas.

#4. Ryšiai su visuomene ir komunikacija

Elektroninės komercijos marketingas neapsieina ir be tinkamiausios komunikacijos. Sėkminga komunikacija taip pat neatsiejama nuo tam tikros strategijos kūrimo, galimybių, kurios turi būti reprezentuojamos, įvertinamos. Viešieji ryšiai apima kompleksišką prekės ženklo vystymą, kurio darbas palaikyti ženklo žinomumą ir tuo pačiu garantuoti kokybišką komunikaciją su savo klientais. Svarbiausia, kad prekės ženklo reputacija nenukristų, pavyktų ją kelti ir pranokti konkurentus.

Kokios viešųjų ryšių priemonės turėtų būti taikomos versle?

  • Bendravimas su žurnalistais. Labai svarbu apie savo prekę kalbėti garsiai ir drąsiai. Taigi, nepamirškite ir žiniasklaidos portalų, kurie gali padėti didinti Jūsų verslo vardo žinomumą. Nuo užsakomųjų reklaminių straipsnių iki nemokamai publikuojamų, kuriuos rašo profesionalūs rašytojai.
  • Jeigu norite rasti geriausią ir konkrečiai Jūsų verslui labiausiai tinkamą komunikacijos strategiją – tokiu atveju kartais reikia išbandyti bent kelis skirtingus variantus, kad pavyktų rasti labiausiai tinkamą. Vienu atveju klientai siekia oficialumo, kadangi prekiaujama tokia preke arba paslauga, kuri reikalinga solidesnio amžiaus ar tam tikras pareigas užimantiems asmenims. Tuo tarpu dažniausiai prekiaujant produkcija, kuri tinka jaunimui, komunikacija gali būti laisvesnė ir paprastesnė. Taigi šiuo atveju būtina tinkamiausia bendravimo forma, kuri patenkina Jūsų klientų lūkesčius.
  • Žinoma, labai svarbu skaityti žmonių komentarus apie Jūsų verslą ir tuo pačiu mandagiai atsakyti iškilus kokiems nors nesklandumams. Kiekvienas inovatyvus verslas stengiasi, kad klientai liktų patenkinti. Visada reikia jiems padėkoti, paaiškinti ir garantuoti, kad iškilus nesklandumams jie bus greitai išsprendžiami.

#5. Bendradarbiavimas su kitais

Versle nereikia visur įžvelgti tik konkurentus, kuriuos turite pranokti. Daugelius atveju galima puikiai bendradarbiauti net ir su tais, kurie siūlo tokią pačią paslaugą arba produkciją. Svarbiausia bendradarbiavime gauti kuo daugiau naudos, tačiau jokiu būdu nežeminti kito verslo. Tuo pačiu kuo daugiau dėmesio skirkite tiems, kurie nėra jūsų konkurentai, kadangi neprekiauja tokia pat produkcija, tačiau jų paslaugos paraleliai gana tinka Jums. Tokiu atveju galite keistis nuorodomis, galite daryti bendras fotosesijas ir taip toliau.

Svarbiausia – ieškoti bendravimo galimybių, o ne bandyti užsidaryti nuo kitų.

Šiuo metu labai dažnai partneriai pasirenkami asmenys, kurie rašo blog‘us ir dažnai reklamuoja konkrečias prekes bei paslaugas. Žinoma, tai nereškia, kad Jūsų prekės ženklo minėjimas labai pagerins Jūsų padavimus. Daugeliu atveju pirmieji žingsniai – tik reputacijos gerinimas, kai kuriais atvejais socialinių tinklų aktyvumo didėjimas. Tačiau tokie pirmieji žingsniai vėliau garantuos ir kitus našius rezultatus. Visada galima aktyviai reikštis įvairiuose forumuose, kur žmonės dalinasi patarimais bei panašia informacija. Tačiau nepamirškite, kad Jūs reprezentuojate savo verslą, tad net ir ieškodamas partnerių neoficialioje aplinkoje – turite išlaikyti solidumą, būti taktiškas ir pagarbus kitiems.

#6. Elektroninio pašto galimybės

Elektroninės komercijos marketingas yra glaudžiai susijęs su elektroniniu paštu. Nors po BDAR reklama siunčiant naujienlaiškius el. paštu tapo labiau apribota, visgi, įmanoma. Svarbiausia viską daryti atsakingai, kad nepažeistume įstatymų. Žinoma, reikia siųsti ne atsitiktiniems asmenims, tačiau klientams, kurie nurodė, kad elektroninį paštą galima naudoti siunčiant pasiūlymus.

Deja, toli gražu ne visi išnaudoja naujienlaiškių galimybes ir labai dažnai siunčia neapgalvotus, strategiškai netinkamus naujienlaiškius, kurie nepasiekia klientų. Šiuo atveju svarbiausia yra per laišką perduoti tokią žinutę, kad potencialus pirkėjas susidomėtų. Ir jeigu nepirks, tai bent jau apžiūrėtų pasiūlymus. Susipažinęs jis gali tapti puikia „lupų iš lupų“ reklamos galimybe ir toliau kitiems perduoti Jūsų pateiktus pasiūlymus. Tačiau kaip sudominti, kad klientui gauta informacija būtų patraukli?

Elektroninės komercijos marketingas yra strateginis procesas. Koncentruokitės ne tik į reklamą, bet ir į naudingumą. Greta prekių pateikite kokius nors patarimus, „padovanokite“ linksmą video, suteikite galimybę žaisti žaidimuose ir laimėti prizus. Kad laiškų siuntimas būtų kuo paprastesnis – siūlome visada po ranka turėti patogiai pateiktus el. paštus, kurie laikomi specialiose duombazėse. Šiuo metu duombazių, kurios net ir nieko nekainuoja, – apstu. Kur kas patogiau nei daugelio naudojamas Excel.

Jeigu Jūsų turimas el. paštų kiekis labai didelis – tokiu atveju rekomenduojame jį segmentuoti pagal demografinius arba kitus rodiklius. Tokiu atveju pagal tinkamumą skirtingos naujienos gali būti siunčiamos ir skirtingiems segmentams. Ypač tokiu atveju, kai skiriasi klientų amžius. Tuomet dažniausiai vyresniems klientams siunčiami oficialesnio stiliaus tekstai, o jaunimui – laisvesni, naudojama daugiau nuotraukų.

#7. Reklama

Elektroninės komercijos marketingas veiks tik tokiu atveju, jeigu naudosite kokybišką reklamą. Apie ką mes čia, kai visas straipsnis vien apie reklamą? Šįkart – apie našiausius, apmokamus būdus, kurie gali padėti pasiekti tikslinį klientą.

  • Facebook reklama.
  • Google AdWords reklama.
  • Shopify reklama.
  • Ir kitų platformų reklamos.

Taip, jos kainuoja, tačiau jeigu apgalvosite tinkamą reklamą, kuri sėkmingai pasieks klientus – kiekvienas investuotas centas atsipirks. Tiesa, reikia rasti ne tik patrauklų reklamos pateikimo būdą, tačiau ir ieškoti priemonių, kurios padės pasiekti tuos klientus, kuriems Jūsų pasiūlymas yra aktualus. Nepamirškite, kad pačioje Jūsų prekybos vietoje taip pat reikia reklamuoti savas prekes. Toks vidinis marketingas padeda sudominti. Lygiai taip pat verta investuoti daugiau į Facebook arba Google parduotuves, kurios taip pat dažnai klientus pasiekia tikslingai. Žmonės nori matyti tik tai, kas jiems aktualu. Tokiu atveju segmentuodami reklamą daugiau dėmesio skirkite tikslinės klientūros apsibrėžimui. Galiausiai nepamirškite, kad siekiant užsakyti reklamą reikia susipažinti su konkrečių platformų taisyklėmis. Tik jų nepažeidus pavyks reklamą ne tik išlaikyti, tačiau ir plačiai reklamuoti.

#8. Dovanokite savo produkciją

Visi mėgsta dovanas, tad net ir tie asmenys, kurie turi galimybę patys nusipirkti Jūsų prekes, dažnu atveju dalyvauja įvairiuose žaidimuose. Paprasčiausiai, tai… smagu! Taigi, nepagailėkite dovanėlių ir tiems, kurie jau ne kartą pirko pas Jus, ir tiems, kurie dar tik domisi Jūsų produkcija. Suprantama, kad geriausia dovanoti savo prekes arba paslaugas. Tokiu atveju dovanos pobūdžiu sudominus žmogų galbūt ateityje jis taps Jūsų klientu. Svarbiausia labai saikingai rinktis nugalėtoją. Kai kurie žmonės yra tikri žaidimų asai ir dalyvauja visur bei visada. Toks žmogus nebus potencialus Jūsų pirkėjas, tad neverta jam įteikti dovanėlės, kadangi nepasieksite norimos naudos.

Jeigu norite, kad dovanojimas turėtų realiai apčiuopiamą naudą – tokiu atveju įvertinkite šiuos aspektus:

  • Labai svarbu turėti reklamos planą. Apskritai, elektroninės komercijos marketingas yra strateginis procesas. Strategijos turėjimas tiek reklamoje, tiek komunikacijoje yra galimybė tikslingai judėti norimo rezultato link. Padrika reklama niekada nepadės pasiekti tokių gerų rezultatų.
  • Pasiūlykite pralaimėjimo prizą antroje vietoje likusiam arba atsitiktinai pasirinktam žmogui. Tokia antrosios vietos dovanos kampanija jau seniai pastebėta kaip vienas efektyviausių būdų pritraukti daugiau susidomėjusių. Galiausiai, tai padidina pasitikėjimą įmone ir net nelaimėjusieji yra patenkinti tokia dovanojimo politika.
  • Būtinai skaičiuokite, ar Jums buvo naudinga dovanojimo reklama. Pasižiūrėkite, kiek kainavo prekė arba paslauga, kiek investavote į reklamą ir kiek atsirado naujų socialinių paskyrų sekėjų, galbūt net naujų klientų, kurie Jus pasiekė per užsakytą reklamą, kurioje – žaidimas.

#9. VIDEO ir FOTO rinkodara

Kaip jau minėjome anksčiau, elektroninės komercijos marketingas yra glaudžiai susijęs su vizualika. Šiuo metu bene pats greičiausias būdas pasiekti klientą – naudoti vaizdinę medžiagą. Paprasčiausiai retas skaito ilgus testus. Norint greičiau sudominti žmogų – reikalinga vaizdinė medžiaga. Tiek nuotraukos, tiek vaizdo klipai – greitas ir paprastas būdas pasiekti vartotoją. Žinoma, bet kas irgi netinka, kadangi svarbu atsakingai rinktis tinkamiausią reklamavimo būdą. Geras video socialiniuose tinkluose taip pat turėtų būti papildomai reklamuojamas, kad pasiektų, sudomintų kuo daugiau žmonių.

Kurdami vaizdo įrašą kuo daugiau dėmesio skirkite kokybei. Taip, kai kurie socialiniai tinklai ją sumažina, tačiau kuo geresnė kokybė – tuo geresnis pasiekiamumas. Elektroninės komercijos marketingas ypatingą dėmesį teikia kokybei. Jau geriau tokios vaizdinės medžiagos nei prastos kokybės, nepatrauklios. Taip pat, kurkite vaizdo įrašus atsižvelgdami į savo auditoriją. Kol vieniems geriausiai tiks 5 sekundžių reklama, tuo tarpu kiti mielai žiūrės ir pusės valandos informaciją apie konkrečią problemą. Priklausomai nuo Jūsų auditorijos – pasiūlykite jiems tai, kas labiausiai tinka. Nepamirškite, kad šiuo metu labai efektyviai veikia socialinių tinklų „stories“, kuriuos naudinga skelbti reguliariai. Tai per daug neapkrauna žmonių, tačiau sudomina tuos, kurie Jus seka.

Ir pabaigai…

Elektroninės komercijos marketingas yra daugialypis sprendimas, galintis padėti pasiekti našesnių rezultatų. Visos komponentų dalys yra tarpusavyje labai glaudžiai susijusios ir kartu gali padėti pasiekti puikų rezultatą. Svarbiausia, kad skirtingi komponentai tarpusavyje derėtų, žinoma, kad Jūsų pasirinkta reklama neerzintų ir pasiektų Jūsų tikslinę auditoriją, o ne bet kuriuos žmones. O kuo daugiau pastangų ir kuo aiškesnė strategija – tuo našesnius rezultatus pavyks pasiekti.

Leave a Comment