Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas skatina pakeisti ne tik techninius duomenis, pakoreguoti duomenų bazės informaciją, apgalvoti sisteminimo principus, tačiau tuo pačiu ir kūrybiškiau žiūrėti į bendravimą su vartotojais, kurie gali tapti potencialiais Jūsų klientais. Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR arba angl. GDPR – General Data Protection Regulation) daro nemažą įtaką ir elektroninės komercijos srityje. Visgi, susipažinus su pakeitimais ir apgalvojus tinkamą strategiją – pavyks gauti daugiau naudos nei pajusti žalos.
Duomenų talpinimo bazės
Pirmiausia labai svarbu apgalvoti bei įvertinti terpę, kur bus laikomi duomenys. Siekiant supaprastinti verslumą – duomenų bazė turėtų būti suskirstyta pagal tam tikrus kriterijus, kurie vėliau padeda tikslingiau panaudoti informaciją. Štai asmenys iki 16 metų amžiaus reikalauja ypač didelio dėmesio, kadangi jų duomenys gali būti saugomi tik turint tėvų arba globėjų sutikimus. Tai reiškia, kad kiekvieno vartotojo duomenys turi būti patikrinti ir įvertinti, gautas jų sutikimas.
Legitimumas ir papildoma apsauga
Kitas labai svarbus akcentas – duomenų apsaugos įstatymas įpareigoja duomenis gauti tik skaidriais būdais. Tai reiškia, kad asmuo, sutikdamas su savo duomenų panaudojimu, detaliai susipažįsta su informacija, kuri apibrėžia duomenų panaudojimo galimybės. Pateiktoje anketoje, tiek elektroninėje, tiek fizinėje – negali būti jokių dviprasmybių, viskas turi būti nurodyta labai aiškiai ir konkrečiai. Gali pasirodyti, kad tai rinkodaros specialistams bus didelis galvos skausmas, kadangi surasti žmones, kurie noriai dalinsis savo duomenimis žinodami, kad jie bus naudojami, sakykime, reklamos tikslais – bus sunku. Visgi, įmanoma, tačiau reikia surasti būdą, kuris padėtų pritraukti, sudominti ir tuo pačiu palikti kažkokią vertę klientui, kuris sutinka dalintis duomenimis. Tam tikra prasme tai gali būti puikus verslo šuolis į viršų, kadangi tinkama komunikacija, naudos klientui suteikimas, ne tik padės išlaikyti senus klientus, tačiau ir atrasti naujus. Juolab, jau geriau vienas tikslinis klientas, nei keli visiškai nesidomintys Jūsų veikla.
Vartotojo galimybės
Asmens duomenų apsauga apibrėžia dar vieną pokytį. Asmuo, kuris pasirašo, kad sutinka, jog jo duomenys bus naudojami, tuo pačiu turi gauti informaciją apie galimą duomenų perdavimą trečiosioms šalims. Anksčiau šis svarbus kriterijus nebuvo įrašytas į reglamentą, tad daugelis verslininkų drąsiai dalindavosi duomenų bazėmis ir taip vartotojai gaudavo jiems neaktualią informaciją, su kuria jie anksčiau niekada neturėjo jokio kontakto. Dalinimasis duomenimis be vartotojo žinios pažeidžia jo teises. Jeigu verslininkas turi partnerių, su kuriais norėtų pasidalinti duomenimis, apie tai asmuo turi sužinoti dar prieš pasirašydamas sutikimo formą. Duomenų apsauga taip pat atveria galimybes susirasti patikimus, atsakingus ir skaidrius partnerius, kurie noriai bendrautų ir bendradarbiautų.
Asmuo ne tik gali nesutikti dėl savo duomenų perdavimo. Jis taip pat gali paprašyti, kad jo duomenys būtų pašalinti iš sistemos. Tai – naujovė, kuri suteikia vartotojams daugiau galios ir tuo pačiu pasitikėjimo savo duomenų skaidrumu.
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas elektroninei komercijai tikrai nesukelia labai daug rūpesčių, kurie galėtų būti neišsprendžiami. Svarbiausia yra susipažinti su smulkmenomis ir tuo pačiu susirasti tinkamiausias rinkodaros bei komunikacijos strategijas, kurios padėtų lanksčiai reaguoti į pokyčius.