Elektroninė komercija: 5 patarimai, kurie atneš sėkmę (infografikas)

Elektroninė komercija: 5 patarimai, kurie atneš sėkmę (infografikas)

Vien sukūrus elektroninę parduotuvę Jūsų verslas nepradės nešti didelio pelno. Tinkamai suderinti elektroninės komercijos žingsnius yra kur kas sudėtingiau nei nuo A iki Ž sukurti elektroninę parduotuvę, kuri apima idėjos suradimą, generavimą bei išpuoselėjimą. Elektroninė komercija – daugialypis, sudėtingas ir tuo pačiu detalių analizių reikalaujantis darbas. Vis dėlto, apgalvojus kuo daugiau niuansų ir suderinus juos su savo verslu, pavyks išpopuliarinti savo prekybos vietą, prekinį vardą bei pranokti net ir seniai rinkoje esančius konkurentus.

Svarbiausia žinoti KAIP.

Pateikiame Jums 5 patarimus, kurie padės auginti savo elektroninį verslą, bei aptarsime juos detaliau!

#1. Apsibrėžkite savo veiklos nišą

Elektroninės prekybos vietos, lygiai taip pat kaip ir realios, sėkmingiems pardavimams reikalauja įdirbio, tad per pirmas dienas pardavimai gali būti lėti ir tai yra visiškai natūralu. Jeigu norite būti perkamas – turite rasti savo nišą, kuri geriausiai apibūdina Jūsų parduodamas prekes, nišą į kurią yra orientuotas konkrečiai Jūsų verslas.

Konkrečios nišos turėjimas ir tuo pačiu konkretaus savo verslo apsibrėžimas yra labai reikalingas ir būtinas, kadangi tai padeda:

  • klientams geriau suprasti Jūsų verslą ir suvokti, ką parduodate;
  • verslininkui detaliau orientuotis į konkrečią sferą, mokytis jos smulkmenų ir panašiai;
  • lengviau sukurti patikimą marketingo strategiją, kadangi reikės parduoti konkrečiai vieną tam tikros sferos prekę arba paslaugą;
  • labai dažnai pagal konkrečią prekę kur kas paprasčiau apsibrėžti savo klientus ir rasti jiems labiausiai tinkamą marketingą bei komunikacijos planą;
  • dirbant labai specializuotoje sferoje kur kas paprasčiau išmokti ir visas smulkmenas, visus niuansus, kurie yra su ja susiję. O tuo pačiu ir tapti pačiu geriausiu tam tikros sferos specialistu. Juk vėliau į Jus gali būti kreipiamasi kaip į profesionalą.

Išties, elektroninė komercija yra neatsiejama nuo tikslaus savo nišos apsibrėžimo. Tačiau net ir parduodant labai daug skirtingų sferų prekių galite vienu žodžiu nusakyti, kokia Jūsų sfera. Atsakykite sau ir galbūt tai padės paprasčiau suvokti, ko gali norėti Jūsų klientai.

#2. Kurkite lojalumo programas

Žinomiausios ir daugiausiai lankytojų sulaukiančios prekybos vietos dažniausiai siūlo lojalumo programas, kurios padeda iš kiekvieno investuoto euro klientams uždirbti kuo daugiau. Natūralu, kad kuo daugiau žmogus išleidžia – tuo lojalesniu klientu jis tampa. Pavyzdžiui, viena didelė Lietuvoje veikianti elektroninė prekybos vieta išleidus tam tikrą pinigų sumą dovanoja siuntimą lojaliems klientams. Smulkmena, tačiau tikrai maloni, nes klientams tai reiškia kelis sutaupytus eurus nuo vieno užsakymo!

#3. Sudarykite marketingo planą

Atrodo, kad net nereiktų sakyti, kad gera elektroninė komercija prasideda nuo puikaus marketingo plano. Tikrai taip. Deja, toli gražu ne visi tai supranta ir dar šiais laikais į rankas pasitelkia socialines medijas, daro KAŽKĄ be konkretaus plano, tiksliai nežinodami, kas yra jų klientas, neįvertindami, kaip jį pasiekti ir kokios medijos tinka, kad su juo būtų palaikomas kontaktas.

Galiausiai, svarbu, ar pasirinktos medijos tinka apskritai, nes 70-ies metų moterys, kurios gyvena kaime, turi būti pasiekiamos ne socialiniais tinklais, o kitais būdais. Kai jau tiksliai žinosite savo sferą – nusistatyti marketingo planą bus paprasčiau. Žinoma, geriausia dirbti su profesionalais, tačiau net ir taupant šiais laikais galima rasti daug knygų, kuriose paaiškinami efektyvaus marketingo žingsneliai.

#4. Palaikykite komunikaciją

Nors komunikacija yra marketingo dalis, tačiau jai taip pat reikia skirti labai daug dėmesio. Bendraukite su savo klientais. Ne tik atsakykite jiems į iškilusius klausimus, bet ir priimkite kritiką ir būtinai ją įvertinę pabandykite išspręsti iškilusias problemas.

Jeigu valdote socialines medijas – atsakykite į komentarus, paaiškinkite situaciją, pasiūlykite sprendimą, tačiau jokiu būdu netrinkite blogų komentarų. Kad ir kiek daug skirtingų reklamos strategijų šiuo metu egzistuoja, tačiau reklama iš lupų į lupas vis tiek išlieka vienu populiariausiu pasirinkimu. Blogąja prasme nustebinę bent vieną klientą galite prarasti dešimtis žmonių. Taigi, tinkama komunikacija yra būtina ir kiekvienas jos žingsnis turi būti kruopščiai įvertintas.

#5. Rinkite klientų duomenis

Nors po BDAR kur kas sudėtingiau rinkti ir tuo pačiu vėliau gautais duomenimis disponuoti, tačiau tinkamai susipažinus su įstatymu vis tiek pavyks gauti daug naudos, kuri padės elektroninei prekybos vietai sulaukti daugiau klientų, o tuo pačiu ir galimų pirkėjų.

Svarbiausia renkant duomenis juos iškart klasifikuoti, kadangi tai, kas gali būti įdomu 50-ies metų vyrui, abejotinai tiks paauglei mergaitei. Turėdami konkrečią bazę, kurioje visi duomenys suklasifikuoti, galėsite pagal tam tikrus demografinius rodiklius siųsti naujienlaiškius ir tuo pačiu pasiekti tikslinę auditoriją.

Sėkminga elektroninė komercija neatsiejama nuo didelio įdirbio. Yra labai daug niuansų, kurie gali padėti pasiekti savo klientus ir tuo pačiu pagerinti elektroninės prekybos vietos veikimą. Svarbiausia yra suderinti kuo daugiau komponentų, kadangi kuo daugiau tikslingų priemonių – tuo daugiau naudos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *